• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل 3101 امروز 9
8
فعالان اقتصادی حامی چهارمین دوره بوتکمپ فرهنگستان نوآوری نوجوانان، از اهمیت برگزاری چنین رویدادهایی می‌گویند

آموزش‌هایی که آینده را می‌سازد

  • کد خبر : 12297
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
آموزش‌هایی که آینده را می‌سازد
چهارمین دوره بوتکمپ آموزشی- تجربی مهارت‌های کارآفرینی، نوآوری و رهبری نوجوانان خراسان رضوی به همت اتاق بازرگانی استان، با هدف رشد ایده‌های خلاقانه اقتصادی در میان نوجوانان و تقویت مهارت و پرورش استعدادهای آنان از 23 مرداد ماه در حال برگزاری است. اختتامیه این رویداد فردا (پنجشنبه 9 شهریورماه) برگزار خواهد شد و نوجوانان برگزیده چهارمین دوره بوتکمپ معرفی خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، این رویداد که به باور کارشناسان و فعالان حوزه تولید و کارآفرینی می‌تواند به تربیت نسلی از جوانان کارآفرین و خلاق کمک کرده و در رشد اقتصادی کشور نقش مثبتی ایفا نماید، با محوریت ایجاد آمادگی برای شکوفایی استعدادهای افراد دارای ایده و مساله جانشین‌پروری در عرصه فعالیت‌های اقتصادی به نوجوانان 16 تا 19 سال به انتقال تجربیات فعالان اقتصادی و مباحث آموزشی می‌پردازد.

پرورش ایده‌های خلاقانه، جذب سرمایه و همچنین کار تیمی از جمله مباحث و موضوعاتی است که در این رویداد به نوجوانان آموزش داده می‌شود. در همین خصوص، برخی فعالان اقتصادی استان با حمایت از برگزاری چنین رویدادهایی و اشاره به نقش اتاق بازرگانی در تربیت کارآفرینان نسل بعدی، بر اثربخشی این دوره‌ها در آینده کشور تاکید کردند.

ارائه آموزش‌های مرتبط با قدرت تفکر خلاق و تصمیم‌گیری‌های مناسب، لازمه پرورش نسل آینده کارآفرینان است

«مرتضی کرباسی»، از فعالان اقتصادی و کارآفرینان استان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به برگزاری چهارمین رویداد بوتکمپ آموزشی- تجربی مهارت‌های کارآفرینی، نوآوری و رهبری نوجوانان در اتاق بازرگانی استان اظهار کرد: آموزش‌هایی که در قالب این رویداد ارائه می‌گردد، در راستای تربیت نسل نوجوانان و جوانان با تمرکز بر مهارت‌های کارآفرینی است. این آموزش‌ها به نسل جدید کمک می‌کند تا مهارت‌های لازم را برای راه‌اندازی و مدیریت یک کسب‌و‌کار بیاموزند.

وی با تاکید بر اینکه برخورداری از آموزش‌های مرتبط با قدرت تفکر خلاق، مدیریت زمان و تصمیم‌گیری‌های مناسب، لازمه پرورش نسل آینده کارآفرینان است، افزود: این مهارت‌ها برای موفقیت در حوزه کاری و حرفه‌ای افراد بسیار ضروری به شمار می‌رود.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: اتاق بازرگانی به عنوان یک نهاد تشکلی حرفه‌ای و پارلمان رسمی بخش خصوصی در حوزه‌های تجارت، صنعت، معدن و کشاورزی، می‌تواند در تربیت نسل بعدی کارآفرینان از طریق برگزاری دوره‌های فرهنگستان نوآوری برای نوجوانان و دانش آموزان، نقش بسیار مهمی داشته باشد.

کرباسی با بیان اینکه برگزاری چنین دوره‌هایی می‌تواند به جوانان و دانش‌آموزان اصول کسب و کار را آموزش داده و آن‌ها را با مفاهیم اقتصادی و بازاریابی آشنا کند، افزود: دعوت از صاحبان کسب و کار موفق و سابقه‌دار به عنوان سخنران یا مربی در چنین رویدادهایی، نوجوانان و جوانان علاقه‌مند را به سمت افزایش مهارت‌های کارآفرینی سوق می‌دهد.

وی با بیان اینکه برگزاری این دوره‌ها می‌تواند به جوانان و دانش‌آموزان این اطمینان را بدهد که کارآفرینی یک راه مناسب برای توسعه فردی و اقتصادی آنها است، اظهار کرد: حضور صاحبان کسب و کار موفق در چنین دوره‌هایی باعث می‌شود جوانان از تجربیات افراد موفق بهره‌مند شوند و نسبت به ایده‌های خود اعتماد بیشتری پیدا کنند. در نتیجه، این دوره‌ها می‌تواند به تربیت نسلی از جوانان کارآفرین و خلاق کمک کرده و در رشد اقتصادی کشور نقش مثبتی ایفا نماید.

صاحبان ایده باید بدانند یک کارآفرین چه ویژگی‌هایی دارد

«محمد سهامیان مقدم»، صنعتگر و فعال اقتصادی خراسان رضوی نیز با تاکید بر اهمیت برگزاری دوره‌هایی همچون بوتکمپ آموزشی برای نوجوانان اظهار کرد: با توجه به اینکه در سیستم آموزش و پرورش ما، آموزش کار گروهی به دانش آموزان در طول دوران تحصیل‌ چندان پررنگ نیست، ارائه آموزش‌هایی از این جنس (البته مشروط بر اینکه با سرفصل‌های صحیحی انتخاب و ارائه شود) می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه در سایر کشورها آموزش مهارت‌های رهبری از سن پیش دبستانی و دبستان آغاز می‌شود، افزود: بچه‌ها باید بدانند کارآفرینی کار سختی است و عشق زیادی را می‌طلبد، بسیاری از کارآفرینانی که در ابتدای راهشان با شکست مواجه می‌شوند، به این دلیل است که نمی‌دانند یک کارآفرین باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. بنابراین بسیار مهم است که در این دوره‌ها به نوجوانان آموزش داده شود که اساسا یک فرد کارآفرین یا رهبر یک کسب‌وکار باید چه ویژگی‌های شخصیتی داشته باشد و چه مسیر دشواری در پیش دارد.

امیدواری برای بهبود وضعیت کشور با تلاش نسل آینده

«سعید بامشکی»، از دیگر فعالان اقتصادی استان نیز با اشاره به برگزاری رویداد بوت کمپ آموزشی- مهارتی اظهار کرد: این آموزش‌ها بسیار اهمیت دارد و وظیفه تک تک ما فعالان اقتصادی در حوزه صنعت، تجارت، کشاورزی و… این است تا از نسل جوان حمایت کنیم چراکه آنها امید ما برای بهبود شرایط کشور هستند.

وی ادامه داد: برای افزایش قدرت رهبری در نسل جوان و نوجوان باید در راستای افزایش اعتماد به نفس آنان تلاش کنیم و اساتیدی برای آموزش در این دوره‌ها حضور پیدا کنند که اعتماد به نفس را در وجود نوجوانان جاری کنند؛ چراکه چیزی مهمتر از این نیست. اگر نوجوانان دارای ایده اعتماد به نفس داشته باشند، می‌توانند خلاقیت‌های خود را در حوزه‌های مختلف اقتصادی به منصه ظهور برسانند.

بامشکی با اشاره به حضور در این رویداد و ارتباط با نوجوانان اظهار کرد: در برخوردی که با نوجوانان داشتم برخی از آنان ایده‌های مختلفی داشتند که باید به آنها آموزش بدهیم یاد بگیرند، نترسند و خلق ارزش افزوده کنند، خلق درآمد همراه با کارآفرینی و اشتغال زایی حتی با ایجاد یک شغل کوچک بسیار ارزشمند است و نوجوانان باید بیاموزند وارد میدان شوند و به ناامیدی گرفتار نشوند.

خلأ چنین آموزش‌هایی مدت‌هاست در کشور احساس می‌شود

«جواد نیشابوری»، کارآفرین و فعال اقتصادی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: سال‌هاست این دغدغه وجود دارد که فارغ التحصیلان رشته یا تحصیلات خاص که مباحث تئوریک را آموزش دیده‌اند؛ به دلیل عدم برخورداری از آموزش‌های عملی، وقتی وارد محیط اجرایی می‌شوند نمی‌توانند از علمی که چندین سال برای آن آموزش دیده‌اند، به صورت اجرایی استفاده کنند.

وی افزود: این خلأ سال‌ها وجود داشته و کمبود آن احساس می‌شده و اکنون برگزاری دوره‌های آموزشی همچون بوتکمپ آموزشی- تجربی مهارت‌های کارآفرینی، نوآوری و رهبری نوجوانان توسط اتاق بازرگانی استان، اقدامی قابل تحسین است؛ چراکه علاقه‌مندان به این حوزه را در محیط واقعی کسب‌وکار قرار می‌دهد و آنان را از سنین پایین، نسبت به فعالیت حرفه‌ای در زمینه کارآفرینی و ورود به بخش تولید و صنعت دغدغه‌مند می‌کند.

این فعال اقتصادی با تاکید بر ضرورت گسترش آموزش‌های عملی به افراد دارای ایده‌های اقتصادی بیان کرد: هرچه این آموزش‌ها از سنین پایین‌تر صورت گیرد تاثیر مستقیم‌تری بر کیفیت کار افراد و توسعه فعالیت‌های کارآفرینی آنان خواهد داشت و این مساله در آینده به توسعه بخش تولید و صنعت کشور منتهی خواهد شد.

نیشابوری با اشاره به اینکه مواجهه مستقیم نوجوانان و جوانان با محیط‌های واقعی کسب‌وکار درس‌هایی برای آنان در پی خواهد داشت که در هیچ دانشگاهی چنین موضوعاتی را آموزش نمی‌بینند، ادامه داد: ما در حال حاضر کارآفرینان و تولیدکنندگان موفقی داریم که سال‌ها زمان گذاشتند تا تجربیاتی کسب کنند و حالا در یک دوره آموزشی می‌توانند نتیجه یک عمر فعالیت اقتصادی خود را در اختیار کسانی بگذارند که هنوز در ابتدای راه هستند. این اتفاق ارزشمندی است که باید ادامه‌دار باشد؛ چراکه آثار آن در آینده اقتصاد استان یا کشور مشهود خواهد بود.

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=12297

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.