• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل 3114 امروز 0
3
رئیس کمیسیون برند و تولید بدون کارخانه اتاق بازرگانی خراسان رضوی تشریح کرد:

استفاده از استراتژی «تولید بدون کارخانه» توسط برندهای بزرگ پوشاک جهان

  • کد خبر : 22829
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
استفاده از استراتژی «تولید بدون کارخانه» توسط برندهای بزرگ پوشاک جهان
رئیس کمیسیون برند و تولید بدون کارخانه اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: فروش و برندسازی و حتی استفاده از ظرفیت تولید بدون کارخانه مقوله بسیار مهمی است که ضرورت آن هنوز برای عمده تولیدکنندگان داخلی ما به درستی تبیین نشده است.

فاطمه جمیلی در اولین رویداد بهم‌رسانی با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های خالی کسب‌وکارهای پوشاک خراسان رضوی که همزمان با دومین روز از نمایشگاه صنایع نساجی، پوشاک و منسوجات خانگی در محل سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از برندهای مشهور در دنیا ممکن است کارخانه تولیدی نداشته باشند اما برای انجام تولید بدون کارخانه وقت بیشتری جهت تحقیق و توسعه و برندسازی صرف می کنند.

وی به موضوع برندسازی در حوزه پوشاک و صنایع مرتبط با این حوزه پرداخت و افزود: خوشه پوشاک که در مشهد با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی به وجود آمده است، با کمک سازمان صمت و اتاق بازرگانی می‌تواند در ایجاد ارتباطات موثر باشد تا افرادی که خلاقیت دارند، بتوانند با کمترین امکانات و بدون هزینه ثابت کار خود را پیش ببرند.

جمیلی یادآور شد: امروزه تولید بدون کارخانه یک استراتژی رایج برای بسیاری از شرکت‌های پوشاک اروپایی بوده که نیاز به تولید مقادیر زیادی از لباس‌ها به سرعت و ارزان دارند. در واقع تولید بدون کارخانه به آن‌ها امکان می‌دهد از هزینه‌های تولید کمتر، ظرفیت تولید بالاتر و تنوع بیشتر مهارت‌ها و مواد موجود در کشورهایی مانند چین، بنگلادش، ترکیه و مراکش استفاده کنند. تولید بدون کارخانه همچنین آن‌ها را قادر می‌سازد تا سفارشات خود را مطابق با تقاضای در حال تغییر بازار تنظیم کنند و از خطرات و مسئولیت‌های مربوط به مالکیت و راه‌اندازی کارخانه‌ها اجتناب کنند.

رئیس کمیسیون برند و تولید بدون کارخانه اتاق بازرگانی خراسان رضوی با ذکر نمونه‌هایی از برندهای مشهور اروپایی به بیان مزایای تولید بدون کارخانه در صنایع پوشاک و نساجی اروپا پرداخت و خاطر نشان کرد: کاهش هزینه‌های سربار و هزینه‌های‌ عملیاتی با انتقال تولید به کشورهایی با هزینه‌های کمتر نیروی کار و مواد ارزان‌تر، افزایش انعطاف‌پذیری ‌و توانایی پاسخگویی به نوسانات تقاضا، کاهش ضایعات و انتشار آلاینده‌های مرتبط با روش‌های تولید از مهمترین مزایای این اتفاق بوده است.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=22829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.