• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل 3070 امروز 6
3
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی:

توجه به دغدغه‌های مردم، شرط جلب مشارکت آن‌ها در برنامه‌های دولت برای «جهش تولید» است

  • کد خبر : 25399
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
توجه به دغدغه‌های مردم، شرط جلب مشارکت آن‌ها در برنامه‌های دولت برای «جهش تولید» است
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: توزیع عادلانه مسئولیت و توجه به خواسته‌ها و دغدغه‌ها و مطالبات مردم، شرط جلب مشارکت آن‌ها در عرصه تولید است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «محمود امتی» در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص ابزار و شروط تحقق شعار سال اظهار کرد: وقتی از توسعه، پیشرفت و جهش اقتصادی در جامعه صحبت می‌شود، بایستی به مقدمات و پیش‌نیازهای آن توجه نمود. مشارکت مردم در جهش تولید، پیش‌نیاز رونق و جهش اقتصادی است.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در حوزه تولید را می‌توان از دو بٌعد مورد ارزیابی قرار داد، اضافه کرد: بٌعد فرهنگی و اجتماعی، نخستین جنبه این موضوع است که با جلب اعتماد عمومی، شفاف‌سازی در امور و سیاست‍های اقتصادی، اثرگذاری مردم در قانون‌گذاری و اجرای آن، توزیع عادلانه مسئولیت، ثروت، توجه به خواسته‌ها و نیازها و مطالبات مردم و بودجه‌بندی کشور محقق خواهد شد؛ اما بٌعد دیگر این موضوع، مربوط به حوزه اجرایی، عملیاتی و کاربردی در توسعه و تقویت زیرساخت‌ها و امور زیربنایی هر کشوری است.

امتی افزود: اگر قانون به شکل صحیحی وضع شود و اراده بر رونق اقتصادی باشد، کشور به توسعه دست می‌یابد؛ لذا در وهله نخست می‌بایست سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در زیرساخت‌ها اعم از بنادر، حمل و نقل، لجستیک، راه آهن، حمل و نقل هوایی و تعاملات اقتصادی با دنیا صورت پذیرد.

او در ادامه خاطرنشان کرد: علم اقتصاد بسیار پیچیده و کاربردی است؛ از این رو ضروری است از نظرات خبرنگان، نخبگان و منابع انسانی توانمند و قوی در این حوزه استفاده شود. از سویی، رونق تولید و جهش در این عرصه، محقق نخواهد شد مگر آن که تولید با ظرفیت‌ها و منابع موجود در کشور سازگاری داشته باشد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی اظهار کرد: نکته قابل توجه آن است که ایران دارای ظرفیت‌های ممتاز و ویژه و توانمندی‌های بالقوه بسیاری است. این در حالی است که بسیاری از کشورها برای خلق این پتانسیل‌ها باید هزینه کنند؛ لذا بایستی در استفاده از این ظرفیت‌ها به درستی گام برداشت. ناگفته نماند کشور ما منابع انسانی توانمندی در اختیار دارد چنان که می‌توان اذعان کرد نیروی انسانی ما در سایر کشورها، تاکنون کارآمد جلوه کرده‌اند و می‌بایست با به‎‌کارگیری صحیح آنان در عرصه‌های مناسب از مهاجرت نیروهای توانمند جلوگیری نمود.

وی خاطرنشان کرد: به رغم آن که ایران دارای موقعیت استراتژیک و ممتازی در دنیاست و منابع، ذخایر معدنی و انرژی بسیاری دارد؛ اما در مجموع شرایط و وضعیت کنونی، بنا بر ارزیابی شاخص‌های بین‌المللی، شایسته و برازنده ملت ما نیست و شاهد ضعف‌های اساسی و شدیدی در حوزه اقتصادی هستیم.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=25399

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.