• امروز : شنبه - 17 شهریور - 1403
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
کل 3705 امروز 0
11
در چهاردهمین جلسه دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی بررسی شد؛

آخرین وضعیت اجرای مصوبات شورای گفت‌وگو در خصوص شهرک صنعتی توس

  • کد خبر : 28674
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۴۴
آخرین وضعیت اجرای مصوبات شورای گفت‌وگو در خصوص شهرک صنعتی توس
در چهاردهمین جلسه دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، مصوبات یکصدوپنجمین نشست شورای گفت‌وگو در خصوص ایستگاه آتش‌نشانی، مخابرات و تکمیل فیبر نوری شرکت خدماتی شهرک صنعتی توس و پوشش و تقویت آنتن‌دهی شبکه تلفن همراه واحدهای مستقر در این شهرک بررسی و پیگیری شد. همچنین، مصوبات یکصد و دهمین نشست شورای گفت‌وگو در حوزه انشعابات آب و گاز مجتمع خودرویی آسکوپارس و اختصاص انشعاب برق به پروژه این مجتمع مطرح و پیگیری گردید.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «علی‌اکبر لبافی»، رئیس این دبیرخانه در ابتدای جلسه، اظهار کرد: در یکصد و پنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، توافق گردید در راستای ارائه خدمات ایمنی و آتش نشانی برای شرکت های مستقر در  شهرک‌ صنعتی توس، ایستگاه آتش نشانی متعلق به شهرک به لحاظ نظارت‌های بیشتر و آموزش‌های لازم و به‌روزرسانی نیازها از جهت مدیریتی و راهبردی، زیر نظر آتش نشانی مشهد اداره گردد.

وی افزود: بر اساس این توافق، تامین مالی برای ایجاد این ایستگاه مجهز از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی استان صورت گرفته و آموزش، نظارت، تامین نیرو، مدیریت راهبردی و… بایستی توسط اداره کل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد انجام شود.

لبافی ادامه داد: در جلسه مذکور و در حوزه مخابرات نیز تفاهم‌نامه‌ای تنظیم گردد که نوسازی، تجهیزات، بهبود وضعیت اینترنت، اتصال خطوط فیبر نوری و… توسط شرکت مخابرات خراسان رضوی انجام و حفاری، مرمت، بازسازی و… نیز توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان صورت گیرد.

وی بخش دیگر سخنانش را به اقدامات اولیه شرکت‌ ایرانسل و همراه اول برای بهبود آنتن‌دهی خطوط همراه در شهرک صنعتی‌ توس اختصاص داد و تاکید کرد: شرکت ایرانسل، آمادگی دارد با خرید زمین در شهرک صنعتی توس اقدام به جابه‌جایی دکل کند تا وضعیت آنتن‌دهی و تماس در این شهرک بهبود یابد.

بهبود آنتن‌دهی خطوط همراه اول در شهرک صنعتی توس ظرف یک ماه آتی 

سپس «سید سعید موسوی‌نژاد»، معاون تجاری شرکت مخابرات خراسان رضوی با اشاره به  تفاهم‌نامه منعقد شده، این شرکت با شرکت شهرک‌های صنعتی استان، خاطرنشان کرد: براساس توافق و تفاهم صورت گرفته؛ حفاری و مرمت مورد نیاز پروژه بهبود شرایط آنتی‌دهی، اینترنت و بهبود خطوط فیبر نوری در شهرک‌های صنعتی استان توسط شرکت شهرک‌های صنعتی انجام و تامین تجهیزات و اجرای پروژه از سوی شرکت مخابرات خراسان رضوی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به فرآیند طی‌شده اجرای پروژه در شهرک صنعتی توس، عنوان کرد: شرکت مخابرات خراسان رضوی، فیبر نوری را برای بهبود آنتن‌دهی و اینترنت در شهرک صنعتی توس اجرا خواهد کرد. همچنین پس از حضور کارشناس و نماینده شرکت همراه اول و ظرف مدت یک ماه آتی، آنتن‌دهی تماس و اینترنت خطوط همراه اول نیز بهبود و اصلاح خواهد شد.

هزینه اجرای پروژه بهبود آنتن‌دهی اینترنت مخابرات ۱۰ میلیارد تومان است

«امید زراعتی»، معاون شرکت خدماتی شهرک صنعتی توس نیز با تاکید بر اینکه اجرای پروژه‌های بهبود آنتن‌دهی مخابرات و اینترنت در شهرک‌های صنعتی استان با اولویت انجام می‌شود، اظهار کرد: این پروژه‌ها با اولویت اجرا در شهرک صنعتی توس، انجام خواهد شد. طرح‌ اولیه و برآوردهای لازم انجام و در جلسات آتی نیز برنامه‌ریزی برای اجرای مشترک پروژه از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت مخابرات خراسان رضوی انجام خواهد شد.

وی، هزینه اجرای این پروژه را ۱۰ میلیارد تومان برآورد کرد که با مشارکت شرکت مخابرات خراسان رضوی و شرکت خدماتی شهرک صنعتی توس، تامین خواهد شد.

با تغییرات مدیریتی سازمان آتش‌نشانی مشهد، توافق‌نامه شورای گفت‌وگوی استان برای ایستگاه آتش نشانی به طور کامل اجرا نشد.

در ادامه، «حبیب الله مقامی»، مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی توس با اشاره به تفاهم‌نامه صورت گرفته میان شرکت خدماتی شهرک صنعتی توس و مخابرات خراسان رضوی برای بهبود وضعیت اینترنت و پوشش‌دهی آن در این شهرک صنعتی، خاطرنشان کرد: این امر در 10 روز آتی تعیین تکلیف خواهد شد. طرح اجرایی پروژه تدوین و آماده است.

وی در خصوص احداث ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک صنعتی توس، عنوان کرد: با تغییرات مدیریتی در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، توافقات صورت گرفته در یکصدوپنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان عملیاتی نشد.

«رضا لطفی‌نژاد»، رئیس اداره مخابرات شهرستان طرقبه و شاندیز، بیان کرد: درصورت تامین اعتبار و ابلاغ، پروژه بهبود آنتن‌دهی خطوط همراه از سوی تهران (اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات) به شرکت همراه اول (استان) و شرکت ایرانسل، محول خواهد شد.

امکان تامین اعتبار برای پروژه بهبود آنتن‌دهی خطوط همراه وجود ندارد 

در ادامه «علیرضا نوروزی»، نماینده  اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با تاکید بر اینکه در اطراف شهرک صنعتی توس دو دکل آنتن‌دهی برای خطوط همراه ایرانسل و همراه‌اول در منطقه روستایی وجود دارد، بیان کرد: باتوجه به وجود دو دکل خطوط همراه ایرانسل و همراه اول در اطراف این شهرک صنعتی، ستاد مرکزی با احداث دکل آنتن‌دهی در شهرک صنعتی توس مخالفت کرد.

وی در بخش دیگر سخنانش به تامین اعتبار پروژه بهبود آنتن‌دهی خطوط همراه اول و ایرانسل از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اشاره و تاکید کرد: امکان تامین اعتبار از سوی بخش دولتی (مرکز) وجود ندارد. پیش از این توافق گردیده بود که از اعتبارات طرح‌های توسعه‌ای خدمات عمومی اجباری در روستاها استفاده گردد تا علاوه بر آنتن‌دهی و پوشش ارتباطی در شهرک‌ صنعتی توس، مناطق روستایی اطراف نیز از خدمات ارتباطی بهرمند شوند؛ اما پس از تست آنتن‌دهی و اینترنت خطوط همراه در این منطقه مشخص گردید که وضعیت مناسب بوده و منطقه روستایی نیازمند دکل آنتن‌دهی نیست. بر این اساس و باتوجه به تاکید دیوان محاسبات و سازمان بازرسی استان، امکان تامین اعتبار از سوی اداره کل ارتباطات، فناوری و اطلاعات استان وجود ندارد.

جابه‌جایی دکل آنتن‌دهی خطوط همراه بخشی از مشکلات را رفع خواهد کرد

«عطاالله اعلمی آل آقا»، نماینده شرکت ایرانسل نیز یکی از راهکارهای موجود برای بهبود آنتن‌دهی در شهرک صنعتی توس را جابه‌جایی دکل آنتن‌دهی خطوط همراه دانست و بیان کرد: تیم طراحی پروژه‌های شرکت ایرانسل آمادگی دارد که یکی از دکل‌های آنتن‌دهی ایرانسل از منطقه روستایی را خارج و وارد شهرک صنعتی توس کند. با انتخاب و آنالیز محل مناسب، جانمایی صورت خواهد گرفت. با این کار آنتن‌دهی بهتری برای برقراری تماس و اینترنت فراهم خواهد شد.

وی افزود: شرکت ایرانسل آمادگی خریداری زمین از شرکت شهرک‌های صنعتی توس برای جابه‌جایی دکل آنتن‌دهی دارد و درصورت موافقت آنی این شرکت، فرآیند اجرایی پروژه به سرعت آغاز شده و صورت خواهد گرفت.

مقامی پس از استماع سخنان اعلمی، نماینده شرکت ایرانسل عنوان کرد: امکان ارائه زمین برای جا‌به‌جایی دکل آنتن‌دهی خطوط همراه وجود دارد که امیدواریم با جابه‌جایی دکل نقاط کور متعدد شهرک صنعتی توس بهبود پیدا کند.

سازمان آتش‌نشانی مشهد امکان مدیریت راهبردی ایستگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی توس را مورد بررسی قرار می دهد

«محسن فیروزی»، مدیر عملیات منطقه پنج اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد امکان مدیریت راهبردی ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک صنعتی توس را مورد بررسی قرار می دهد.

وی با تاکید بر همکاری اداره کل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای آموز‌ش‌ به نیروهای ایستگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی توس، عنوان کرد: تامین نیرو و تجهیزات مورد نیاز ایستگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی توس توسط آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد انجام نشده و امکان پذیرش این ایستگاه به عنوان یکی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ذیل شهرداری مشهد فعلا امکان‌پذیر نیست.

رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان نیز در پایان دستور کار اول گفت: بررسی مجدد مفاد توافق و تفاهم نامه‌‌های صورت گرفته در نشست یکصدوپنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان انجام گرفت. این توافق در آن زمان در عالی‌ترین سطح مدیریت استانی شکل گرفت و آتش نشانی می‌بایست در قالب مصوبه ابلاغی، ظرف مدت دو هفته، پیگیری لازم را انجام دهد و مصوبات را عملیاتی نماید و اعلام نتیجه کند.

عدم ارائه انشعاب آب، برق و گاز به واحد‌های مجتمع خدمات خودرویی آسکوپارس

سپس جلسه وارد بررسی دستور کار دوم شد. لبافی اظهار کرد: تامین مالی پروژه خدمات خودرویی آسکوپارس، از سوی مردم با سرمایه‌های خرد به امید بهبود وضعیت کسب‌وکار صورت گرفت؛ اما امروز این مجتمع در تامین انشعابات مورد نیاز (آب، برق و گاز) با مشکل جدی مواجه می باشد.

«سعید قامت بلند»،  نماینده  سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد با اشاره به تکمیل مجتمع خدمات خودرویی آسکوپارس، عنوان کرد: به دلیل افرایش هزینه‌های رهن و اجاره مغازه‌ در سطح شهر، خریداران واحدهای مجتمع خدمات خودرویی آسکوپارس تمایل دارند که فعالیت خود را در این مجموعه آغاز کنند اما به دلیل عدم انشعاب آب، برق و گاز امکان فعالیت در آن وجود ندارد.

سپس «حسن صادقی»، مشاور اتاق اصناف مشهد تاکید کرد: برای تامین و اتصال انشعابات هر واحد مستقر در مجتمع خدمات خودرویی آسکوپارس، حدود ۳۰۰ میلیون هزینه طلب می‌شود تا اتصال انشعابات انجام گیرد. اغلب خریداران واحد‌های این مجتمع از توانایی مالی خوب برخوردار نیستند و باید از ظرفیت‌های استانی استفاده کرد.

شرط اختصاص انشعاب برق، جانمایی مجتمع خدمات خودرویی آسکوپارس در شارع عام است

«شیوا نجم آبادی»، نماینده شرکت توزیع برق مشهد در خصوص انشعاب برق به واحدهای مجتمع خدمات خودرویی آسکوپارس، خاطرنشان کرد: اگر مجتمع در خیابان یا شارع عام احداث شده باشد، شبکه برق و روشنایی تامین گردیده و انشعاب به واحدها ارائه خواهد شد. این امر در حالی صورت می‌گیرد که مستندات لازم در خصوص محل قرارگیری مجتمع به شرکت توزیع برق ارائه‌ و بررسی‌های لازم صورت گیرد. پس از تأیید نهایی، انشعاب برق صورت خواهد گرفت.

توسعه شبکه آبی در منطقه مجتمع، نیازمند تامین هزینه و اعتبار است

«مریم طالبی»،  نماینده  شرکت آب و فاضلاب استان نیز گفت: برای ارائه انشعاب به واحد‌های مجتمع خدمات خودرویی آسکوپارس، نیازمند توسعه شبکه در آن منطقه هستیم. توسعه شبکه نیازمند هزینه و اعتبار بسیار زیادی است. مادامی که زمینه برای توسعه شبکه فراهم نگردد، انشعاب به واحد‌های این مجتمع ارائه نخواهد شد.

وی تاکید کرد: اداره متولی و واگذار کننده زمین باید نسبت به مشارکت در توسعه شبکه آبی در این منطقه اقدام کند. شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از بودجه کافی برخوردار نیست. با این حال، امکان تامین آب تانکری شرب برای واحدها وجود دارد.

اغلب پروژه‌های مشهد در خارج از حریم شهری و با بحران تامین انشعابات مواجه هستند

«طباطبایی»، نماینده شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به اینکه اغلب پروژه‌های مشهد در خارج از حریم شهری احداث شده و با بحران تامین انشعابات مواجه هستند، اظهار کرد: واگذارکننده و تامین کننده زمین پروژه‌ها مکلف به تامین انشعابات آن است. باید پیش از فروش واحدهای مجتمع خدمات خودرویی آسکوپارس به متقاضی نسبت به عدم انشعاب واحد اطلاع‌رسانی می‌شد. امکان تامین هزینه انشعابات از سوی شرکت‌های خدمات‌رسان نیست و باید واحدهای مجتمع  نسبت به تامین هزینه انشعاب اقدام کنند.

طباطبایی عنوان کرد: درصورتی که تامین اعتبار و رفع موانع پروژه توسعه شبکه گازی استان صورت گیرد، برخی از مشکلات رفع و امکان ارائه انشعاب گاز در زمستان سال آینده به واحدهای مجتمع خدمات خودرویی آسکوپارس وجود خواهد داشت.

شیوه تامین انشعابات در پروژه‌های شهر نامشخص است

در ادامه «مهدی وطن پرست»، رئیس گروه تولید استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه پیش از آغاز پروژه‌ها استعلام‌های لازم نسبت به انشعاب آب، برق و گاز توسط نهادهای متولی صورت نمی‌گیرد، بیان کرد: متقاضیان خرید واحد‌های مجتمع خدمات خودرویی آسکوپارس، معتقد هستند که انشعاب آب، برق و گاز از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان به صورت رایگان انجام می‌شود؛ درحالی که دستگاه‌های خدمات‌رسان معتقد هستند که تامین مالی انشعابات باید توسط بخش خصوصی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه پیش از آغاز پروژه، استعلامات لازم نسبت برای تامین آب، برق و گاز مورد نیاز واحدها صورت نمی‌گیرد که تبعات منفی به دنبال دارد.

سپس لبافی در پایان این جلسه، جمع‌بندی کرد: ایجاد مجتمع های کارگاهی در چهارچوب قوانین و مقررات و با اخذ مجوزهای لازم صورت گرفته و از مصادیق اجرایی شعار سال است که دولت ها می بایست بسترسازی کنند و مردم درحوزه تولید مشارکت نمایند. این اتفاق حادث شده و ضروری است شرکت های خدمات رسان هم انشعابات را تامین نمایند. نکته اساسی دیگر، فرایندی است که در کارگروه های مختلف از جمله کارگروه زیربنایی برای اخذ موافقت با ایجاد زیربناها و مجتمع ها صورت می‌پذیرد؛ ضرورت دارد سازوکار تامین انشعابات این مجتمع ها در بدو شروع، تعیین تکلیف شود تا از هرگونه نارضایتی دیگری جلوگیری گردد.

وی با اشاره به تامین هزینه توسعه شبکه آبی در محدوده مجتمع خدمات خودرویی آسکوپارس توسط واحد‌های این مجتمع، بیان کرد:  به هرترتیب این مجتمع ایجاد شده و طبیعی است می بایست انشعابات مربوطه اختصاص پیدا کند.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=28674

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.