• امروز : شنبه - 17 شهریور - 1403
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
کل 3705 امروز 0
7
نگاهی به اهداف و مأموریت‌های دفتر مشاوره سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی مشهد؛

هدفگذاری برای تسهیل ارتباط میان سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران در خراسان رضوی

  • کد خبر : 28729
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
هدفگذاری برای تسهیل ارتباط میان سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران در خراسان رضوی
کارشناس مسئول دفتر مشاوره سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: این دفتر فعالیت خود را با سه مأموریت اصلی «حمایت و مشاوره»، «آموزش و توانمندسازی» و «شبکه‌سازی» آغاز کرده و به دنبال تسهیل ورود شرکت‌های مستعد استان به بازار سرمایه است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مشهد، «وجیهه اصغری» در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به راه‌اندازی دفتر مشاوره سرمایه‌گذاری و تأمین مالی در اتاق بازرگانی مشهد، اظهار کرد: بر اساس ماده 5 قانون اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، یکی از وظایف این نهاد تشکلی، تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاری و تأمین مالی برای امور تولیدی است که شامل تولید کالا و خدمات دارای ارزش افزوده می‌شود. در این راستا، در مرداد ماه سال گذشته، همایشی با عنوان «تأمین مالی از طریق بازار سرمایه» با همکاری استانداری خراسان رضوی و اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد. در حاشیه این همایش که با حضور ارکان بازار سرمایه کشور برگزار شد، 5 تفاهم‌نامه میان ارکان بازار سرمایه و اتاق بازرگانی خراسان رضوی به امضا رسید که بر اساس یکی از بندهای آن، در راستای تسهیل‌گری ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه، دفتری با عنوان مشاوره سرمایه‌گذاری و تأمین مالی ذیل اتاق مشهد راه‌اندازی شد.

به گفته اصغری، این دفتر فعالیت رسمی خود را از ابتدای اسفند 1402 با سه ماموریت اصلی «حمایت و مشاوره»، «آموزش و توانمندسازی» و «شبکه‌سازی» آغاز کرده است.

او به اهداف تعیین شده برای این دفتر اشاره کرد و گفت: تلاش در جهت تقویت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی از طریق حمایت و مشاوره، تعامل و برقراری ارتباط میان سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران، احصاء مهم‌ترین موانع و چالش‌های سرمایه‌گذاری در استان و تلاش برای رفع آن‌ها و آگاه‌سازی و ترویج تأمین مالی و سرمایه‌گذاری از طریق بازار سرمایه از جمله اهداف این دفتر است.

وی افزود: به منظور تسهیل ارتباط میان سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران در حال تهیه بانک‌های اطلاعاتی هستیم که از طریق آن، دو گروه بتوانند به راحتی یکدیگر را شناسایی و با هم ارتباط برقرار کنند. همچنین به زودی بخش مشاوره سرمایه‌گذاری به مشاوران اتاق بازرگانی خراسان رضوی افزوده خواهد شد تا متقاضیان بتوانند به راحتی در این زمینه از متخصصان، راهنمایی‌های لازم را اخذ نمایند.

اصغری با بیان اینکه جذب سرمایه از موضوعات مهم دیگری است که مورد توجه این دفتر می‌باشد، تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر با توجه به وضع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در جذب سرمایه‌گذاری خارجی با موانع و مشکلات بسیاری مواجه هستیم. با این وجود به منظور جذب سرمایه‌گذاران کشورهایی که در این شرایط با ایران همکاری اقتصادی دارند، برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در دستورکار داریم.

وی افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری داخلی نیز تمرکز ما در جذب سرمایه‌های سرگردان است که معمولاً در قالب ارز، طلا و سکه نزد مردم نگهداری شده و عاملی تورم‌زا برای اقتصاد کشور به شمار ‌می‌رود. بر این اساس، برنامه‌ریزی‌ها برای سوق دادن این سرمایه‌ها به سمت فعالیت‌های مولد و تولیدی، از طریق ایجاد یک سکوی تامین مالی جمعی(crowdfunding)  در حال انجام است.

کارشناس مسئول دفتر مشاوره سرمایه‌گذای و تأمین مالی اتاق بازرگانی خراسان رضوی اضافه کرد: بر اساس هدف‌گذاری‌های انجام شده، تا پایان امسال باید 14 شرکت مستعد استان جذب بازار سرمایه شده و به مرحله عرضه اولیه برسند؛ لذا در کنار سایر نهادهای متولی سرمایه‌گذاری و تأمین مالی در استان از جمله اداره کل امور  اقتصادی و دارایی و استانداری خراسان رضوی، تمام تلاش خود را در جهت تحقق این هدف به کار خواهیم بست.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=28729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.