• امروز : یکشنبه - 10 تیر - 1403
  • برابر با : Sunday - 30 June - 2024
کل 3380 امروز 3
1
رئیس کمیسیون مدیریت واردات و بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد

لزوم بازنگری در سیاست خارجی و تعاملات بین‌المللی از سوی دولت چهاردهم

  • کد خبر : 29964
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
لزوم بازنگری در سیاست خارجی و تعاملات بین‌المللی از سوی دولت چهاردهم
رئیس کمیسیون مدیریت واردات و بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: دولت آینده باید به صورت ریشه ای به مقوله تعامل با دنیا بنگرد. تا زمانی که کشور ما به تعامل سازنده و توافق همه جانبه با دنیا نرسد، شاهد اتفاق چشمگیری در حوزه اقتصادی نخواهیم بود. پیوستن به FATF، تلاش برای رفع تحریم‌ها و تعامل سازنده در عرصه بین‌المللی از مهم‌ترین مطالبات بخش خصوصی از دولت آینده است؛ تا زمانی که دیپلماسی کشور حول این محور نباشد، حل مشکلات و چالش های اقتصادی در حد شعار باقی خواهد ماند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «سعید بامشکی» در گفت‌و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: کشور ما در شاخص اقتصاد آزاد رتبه 160 را از میان 165 کشور دنیا کسب کرده است؛ این در حالی است که اگر آزادسازی تجاری سرلوحه کار قرار بگیرد، قطعا نتایجی همچون رقابت هدفمند، انحصارزدایی، جلوگیری از رانت و فساد و در نهایت، بهبود شاخص اقتصاد آزاد را شاهد خواهیم بود.

بامشکی اظهار کرد: موازی‌کاری میان دستگاه‌های اجرایی در برخی امور به ویژه در حوزه تجارت و بالتبع آن افزایش هزینه‌ها، کاهش سهمیه واردات برای بازرگانان، تعدد قوانین و دستورالعمل‌های خلق‌الساعه، تورم ناشی از چاپ بیش از اندازه پول، اعطای تسهیلات تکلیفی توسط سیستم بانکی و در مقابل، عدم اعطای تسهیلات به فعالان اقتصادی واقعی، انحصار در تولید داخلی بی کیفیت و کم کیفیت، عدم برخورداری از تکنولوژی روز دنیا و… از مهم‌ترین چالش‌های اقتصادی پیش روی بازرگانان و فعالان اقتصادی است.

بامشکی با تاکید بر اینکه واردات و صادرات به مثابه دو بال تجارت هستند که باید به هر دو حوزه از سوی متولیان و مسئولان توجه گردد، گفت: این در حالی است که مسئولین صرفا به مقوله صادرات اهمیت داده و به واردات بی توجه‌اند؛ غافل از آن که واردات هدفمند برای بخش تولید و اقتصاد کشور بسیار حائز اهمیت است. در راستای رفع مشکلات عرصه تجارت، ضروری است دولت چهاردهم به طور جدی به مقوله تفکیک وزارت صمت و احیای وزارت بازرگانی ورود کند.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=29964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.