• امروز : شنبه - 17 شهریور - 1403
  • برابر با : Saturday - 7 September - 2024
کل 3705 امروز 0
11
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد

خسارت سنگین قطعی‌های برق به صنایع

  • کد خبر : 31705
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷
خسارت سنگین قطعی‌های برق به صنایع
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی درخصوص مشکل ناترازی انرژی در صنعت گفت: ناترازی انرژی واقعیتی است که در کشور وجود دارد و مبحثی نیست که بگوییم در کوتاه‌مدت برطرف خواهد شد. در حال حاضر قطعی‌های برق به صنایع خسارت سنگینی وارد کرده است.

 محمدرضا توکلی‌زاده در گفت‌وگو با شهرآرا با اشاره به مشکلاتی که ناترازی انرژی برای حوزه صنایع ایجاد کرده است، گفت: به‌طور عمده همیشه اولویت اول قطع برق و گاز صنایع هستند. این در حالی است که باید با مدیریت مصرف سایر بخش‌ها مانند بخش خانگی بسترهای لازم برای تأمین برق را فراهم کرد. صنایع معمولا تا جایی که امکان دارد، مصارف برق را مدیریت می‌کنند، اما بخش خانگی این‌گونه نیست.

وی تأکید کرد: در حوزه کاهش مصرف برق، اولین صنعتی که هدف قرار می‌گیرد صنعت سیمان است، این در حالی است که سیمان یک صنعت پایه است و تولیدات سیمان به توسعه کشور بیشترین کمک را می‌کند. اگرچه تاکنون با کمبود سیمان روبه‌رو نبوده‌ایم، اما در صورتی که شرایط تأمین برق به صورت فعلی ادامه پیدا کند، می‌تواند به صنایع پایین‌دستی سیمان مانند بتن و ساختمان، صدمات فوق‌العاده‌ای وارد کند. توکلی‌زاده ادامه داد: در حال حاضر صادرات سیمان به‌شدت کاهش یافته و این کاهش هم به‌دلیل ناترازی انرژی است.

توکلی‌زاده افزود: بیشتر کارخانجات سیمان، کارخانه‌های جدید هستند و میانگین بین ۱۵ تا ۲۰سال از تأسیسشان می‌گذرد، ازاین‌رو تا آنجا که ممکن است، از انرژی استفاده بهینه می‌کنند، اما در مصارف خانگی انرژی در حوزه گاز و برق مصرفمان بیشتر از میانگین جهانی است. علت این است که نه ساختمان‌هایمان عایق‌کاری شده و نه سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی ما با بهره‌وری بالا کار می‌کنند. در واقع هم برق و گاز در مصارف خانگی بسیار بد مصرف می‌شود در کنار این مسئله مصارف انتقال انرژی هم بسیار زیاد است. وی درباره آمار کاهش تولید سیمان در خراسان رضوی گفت: کارخانجات سیمان خراسان حدود ۲۵ تا ۳۰درصد کاهش تولید داشته‌اند.

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=31705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.