• امروز : شنبه - 5 آبان - 1403
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
کل 3913 امروز 6
5
اولین نمایشگاه تخصصی «صادرات به کشورهای آسیای میانه و افغانستان» آغاز به کار کرد؛

فرصتی برای معرفی توانمندی‌های تولیدی و صادراتی خراسان رضوی به آسیای میانه

  • کد خبر : 37550
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
فرصتی برای معرفی توانمندی‌های تولیدی و صادراتی خراسان رضوی به آسیای میانه
اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به کشورهای آسیای میانه و افغانستان همزمان با هشتمين نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران عصر سه شنبه اول آبان ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد افتتاح شد. غرفه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در این نمایشگاه که تا ۴ آبان‌ماه برپا خواهد بود، آماده ارائه خدمات مشاوره رایگان به فعالان اقتصادی است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مشهد، «علی کبیر»، دبیرکل اتاق خراسان رضوی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ما در خصوص خدمات غرفه اتاق مشهد به فعالان اقتصادی در این نمایشگاه اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اتاق بازرگانی، پیگیری و مطالبه‌گری در جهت توسعه و بسترسازی برای صادرات و در پِی آن، بهبود مراودات تجاری است. اتاق بازرگانی خراسان رضوی در این زمینه در گام نخست، با بررسی بازار‌های عمده‌ای که بالاخص در کشور‌های همسایه وجود دارد، فرصت‌ها را شناسایی کرده و این فرصت‌ها را از طریق برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تجاری به اعضای خود انتقال می‌دهد.

تاکید بر حفظ بازار کشورهای همسایه و افزایش شناخت از این بازارها

وی افزود: بیش از 80درصد تجارت خراسان رضوی با 10 کشور رقم می‌خورد و حفظ این بازار و شناخت بیشتر از آن، بسیار حائز اهمیت است. بر همین اساس، اتاق بازرگانی مشهد تاکنون پروژه‌های مطالعاتی زیادی چه در سنوات گذشته انجام داده و چه ‌اکنون در دست گرفته و بازارها را شناسایی کرده تا فعالان اقتصادی و تجار استان با شناخت بهتری به این بازار‌ها ورود پیدا کنند.

دبیر کل اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: حضور در این نمایشگاه‌ها و رد و بدل اطلاعات می‌تواند به هدف اتاق بازرگانی یعنی توسعه صادرات استان کمک کند. در سند توسعه صادرات استان هدف‌گذاری‌های لازم صورت گرفته و توجه نمودیم که در پنج سال آینده در راستای تجارت استان، به دنبال حفظ چه بازار‌هایی باید باشیم و چه بازار‌هایی را گسترش دهیم و به چه بازارهایی نفوذ نماییم. به همین دلیل این سند تدوین و آماده شده و نشست‌های نهایی آن با خبرگان و متخصصان اقتصادی در حال برگزاری است. این سند به زودی نهایی شده و برای استفاده عموم منتشر خواهد شد. سند توسعه صادرات استان، چراغ راه آینده ما برای پنج سال آینده خواهد بود تا به هدف‌گذاری برنامه هفتم توسعه دست یابیم.

گفتنی است؛ اولین نمایشگاه تخصصی صادرات به کشورهای آسیای میانه و افغانستان در محل سالن فردوسی نمایشگاه بین‌المللی مشهد با مساحت ۴۲۰۰ متر مربع و ۹۲ شرکت‌کننده از سراسر ایران با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از تجار و بازرگانان خارجی دایر شده است. این نمایشگاه همزمان با هشتمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در محل سالن عطار نمایشگاه بین المللی مشهد آغاز به کار نموده است.

لازم به ذکر است غرفه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در این ایام در غرفه شماره 20 سالن فردوسی این نمایشگاه بر پا بوده و در آن خدمات مشاوره رایگان در موضوعات کارت بازرگانی و گواهی مبداء، توسعه تجارت و تحقیقات بازار، شناسایی بازار‌های ویژه با ابزار ITC، قوانین و مقررات صادرات و واردات، گمرک،  امور ارزی و بانکداری بین‌الملل و… ارائه می‌گردد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=37550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.