• امروز : یکشنبه - 6 آبان - 1403
  • برابر با : Sunday - 27 October - 2024
کل 3920 امروز 5
1
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی مشهد:

رفع چالش‌های زعفران در گروی تدوین استراتژی ملی این محصول استراتژیک است

  • کد خبر : 38234
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
رفع چالش‌های زعفران در گروی تدوین استراتژی ملی این محصول استراتژیک است
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به چالش‌های پیش‌روی صنعت زعفران بر لزوم تدوین و اجرای برنامه‌ای جامع و پایدار که دربرگیرنده همه ارکان زنجیره ارزش این صنعت باشد، تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاوزی خراسان رضوی، «فرهاد سحرخیز» ضمن قدردانی از تلاش‌ها برای تعیین روز ملی زعفران و برگزاری نخستین جشنواره این روز در استان، در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: باید توجه داشت مادامی که برنامه‌ای جامع که منافع عادلانه تمام زنجیره ارزش این محصول را تأمین کند تدوین و اجرا نشود، مشکلات مختلف در جای‌جای این صنعت پابرجا مانده و توسعه این محصول را با چالش مواجه خواهد کرد.
برنامه ای که پس از تدوین همه ی ذینفعان این محصول در بخش خصوصی و حاکمیتی خود را ملزم و پایبند به اجرای دقیق آن بدانند و در این راستا مکانیزم های تشویقی و تنبیهی لازم برای هرچه بهتر شدن این برنامه جامع پیش بینی گردد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها به منظور تقویت جایگاه ملی و جهانی زعفران ایران، بیان کرد: برگزاری اولین جشنواره ملی زعفران همزمان با نخستین روز ملی زعفران فرصتی مغتنم برای تعامل و هم‌اندیشی میان کلیه ذی‌نغعان بود. چنین رویدادهایی می‌تواند نتایج قابل توجهی در سطح داخلی و بین‌المللی داشته باشد و به توسعه تجارت این محصول کمک کند.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=38234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.