• امروز : یکشنبه - 10 تیر - 1403
  • برابر با : Sunday - 30 June - 2024
کل 3380 امروز 3
3
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد:

رئیس جمهور آینده، «اقتصاد» را بر «سیاست» مقدم بداند

  • کد خبر : 29619
  • ۰۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳
رئیس جمهور آینده، «اقتصاد» را بر «سیاست» مقدم بداند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: راه نجات کشور خصوصا در مسئله اقتصاد، پرهیز از انفعال و غنیمت دانستن فرصت «انتخاب‌» است تا فردی شایسته تصدی سکان امور را در قوه مجریه بر عهده بگیرد. منتخبی که اقتصاد را بر سیاست اولویت داده و بساط رویکردهای دستوری را در این حوزه، برچیند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ «محمدرضا توکلی‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد: حضور یک فرد کاردان، توانمند و وطن‌پرست با کارنامه‌ای شفاف در صدر امور اجرایی کشور آن هم در این برهه حساس امری ضروری است چون چالش‌های متعددی گریبانگیر بخش‌های مختلف و خاصه حوزه اقتصاد کشورمان است که نیازمند اخذ تصمیمات دشوار و شجاعت‌مندانه می‌باشد.

وی تاکید کرد: دولت آینده باید تیم اقتصادی خود را با حضور خُبرگان این حوزه و با تاکید بر شایسته‌سالاری تشکیل دهد. تیم کارآمدی که بتواند اقتصاد کشور را از زیر سایه سیاست و سیاست‌زدگی‌های مرسوم، بیرون بکشد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: امروز رقبای متعددی در میان کشورهای منطقه در بخش‌های مختلف اقتصادی داریم که هر کدام در پی فرصت‌سازی برای خود هستند. در چنین بزنگاهی، آنچه جایگاه کشورمان را در سپهر اقتصاد منطقه تقویت می‌کند، حضور یک تیم خُبره اقتصادی در صدر امور اجرایی کشور است. بپذیریم که هر ناکارآمدی و اهمالی در بخش اقتصاد، در معنای از دست رفتن فرصت‌ها و در اصطلاح، پاس گُل دادن به همین رقباست.

وی تاکید کرد: آسیب ناشی از ناکارآمدی یا اهمال‌کاری در هر کدام از نهادهای تصمیم‌ساز و تاثیرگذار کشور، متوجه زندگی و معیشت آحاد مردم است. امروز شاهدیم با وجود آنکه کشورمان یکی از منابع شاخص تولید نفت و گاز است، اما در حوزه تامین انرژی جهت فعالیت کارخانجات خود به چالش دچار شده و مراکز تولیدی ما در بخشی از سال ناگزیر از تعطیلی هستند. این مسئله ناشی از تصمیمات غلط یا بی‌تدبیری در بعضی از مقاطع زمانی است که اثرات آن امروز در این چهارچوب به بخش تولید ما تحمیل می‌شود اما در سمت دیگر، کشورهای رقیب ما از منابع انرژی مشترك كه متعلق به ماست استفاده می‌کنند و جهت توسعه حداکثری اقتصاد خود بهره می‌گیرند.

توکلی زاده یادآور شد: بروز این جنس چالش‌ها، از ناکارآمدی‌های گذشته و عدم پذیرش واقعیت‌های موجود در حوزه اقتصاد، نشات می‌گیرد و اگر چنین روندی ادامه پیدا کند، اقتصاد کشورمان به ورطه خطرناکی فرو خواهد افتاد.

او فرصت «انتخاب» را بر رویکردهای منفعلانه مقدم دانست و بیان کرد: عدم مشارکت در چنین رویداد سیاسی مهمی، به معنای انتخاب برای تکرار ناکارآمدی‌هاست. از مجالی که فراهم است باید برای انتخاب فردی شایسته بهره بگیریم. منتخبی که منافع عمومی را مقدم بر مصالح گروهی و بخشی می‌داند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان، برخورداری مردم از رفاه نسبی و تثبیت مولفه‌های اقتصادی و پیش‌بینی پذیر نمودن آینده اقتصاد کشور را رسالت‌های تیم اقتصادی دولت چهاردهم دانست و خاطر نشان کرد: امیدواریم با مشارکت آحاد مردم، فردی تصدی امور را در دولت آینده به دست بگیرد که نسبت به ایجاد تحول و تغییر در عرصه اقتصاد، باور و اراده لازم را دارد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=29619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.