• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
کل 3136 امروز 6
4
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد:

جانشین‌پروری، یکی از راهبردهای اصلی اتاق دهم خواهد بود

  • کد خبر : 10757
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
جانشین‌پروری، یکی از راهبردهای اصلی اتاق دهم خواهد بود
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: یکی از راهبردهای اصلی اتاق دهم خراسان رضوی، پرورش نسل آینده پارلمان بخش خصوصی استان و توجه به جوان‌گرایی و جانشین‌پروری در ارکان مرتبط با این نهاد تشکلی است.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشهد؛ «محمدرضا توکلی‌زاده» در جمع اعضای هیات مدیره خانه صمت جوانان استان، تاکید کرد: نسل جوان فعالان اقتصادی باید در بدو ورود به فعالیت‌های تشکلی، راهبرد حفظ منافع جمعی و ملی را دنبال نماید. نهادهای تشکلی نظیر اتاق بازرگانی، با همین رویکرد شکل گرفته‌اند تا مطالبه‌گری و حمایت‌گیری را با نگاه انتفاع حداکثری جامعه اقتصادی، پیگیری نمایند.

وی تاکید کرد: پارلمان بخش خصوصی استان در دهمین دوره فعالیت خود تلاش نموده تا در مسیر جوان‌گرایی حرکت کند و در این راستا سکانداری عمده کمیسیون‌های تخصصی-مشورتی خود را به جوان‌ترها سپرده است. این اقدام را یک تمرین برای نسل جوان فعالان اقتصادی می‌دانیم که آینده این نهاد تشکلی را شکل می‌دهند.

توکلی‌زاده در ادامه بر ضرورت توجه بیشتر به نسل جوان و چاره‌اندیشی و تلاش تشکل‌های بخش خصوصی جهت کاهش موج مهاجرت نخبگان تاکید کرد و گفت: رسالت تشکل‌های بخش خصوصی، استفاده از تریبون خود به منظور انعکاس اثرات منفی تداوم این وضعیت و طرح دلایل و عوامل بروز این پدیده برای آحاد جامعه و به ویژه مسئولان و تصمیم‌گیران است. متاسفانه اثرات این رویه، بحران شدید نیروی کار متخصص در آینده برای اقتصاد کشورمان است.

توکلی زاده متذکر شد: بها دادن به نخبگان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند جامعه، ظرفیت‌سازی برای فعالیت آن‌ها در فضای کسب و کار ایران، تغییر نگرش نسبت به نیازهای نسل جوان و پذیرش انتظارات آن‌‌ها و… ، اقدامات حداقلی در راستای مهار این موج به شمار می‌آیند که تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان، باید آن‌ها را مورد توجه قرار دهند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان در بخش دیگری از این جلسه، بر لزوم نتیجه‌بخشی نشست‌ها، پیگیری‌ها و مطالبه‌گری‌های اتاق بازرگانی با تکیه بر کارشناسی دقیق موضوعات و هم‌اندیشی با دیگر تشکل‌ها و فعالان اقتصادی تاکید و خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و توافقی که با استانداری خراسان رضوی انجام داده‌ایم، در نشست‌های هفتگی با معاون اقتصادی استاندار تحت عنوان «شنبه‌ اقتصادی»، هر هفته به واکاوی یکی از چالش‌های فعالان اقتصادی استان و ارائه راهکارهای آن می‌پردازیم. بر این اساس، در دو هفته اخیر، موضوع قیمت‌گذاری دستوری در حوزه صنایع غذایی (با محوریت کارخانجات رب) استان و همچنین بحث اصلاح پایه صادراتی زعفران را بررسی نمودیم و مقرر گردید در راستای حل مشکلات این دو بخش اقدامات و پیگیری‌های لازم از سوی نهاد عالی دولت در استان صورت بگیرد.

ارتقای کارآمدی تشکل‌های بخش خصوصی با برنامه‌ریزی صحیح

در ادامه این نشست، اعضای هیات رئیسه خانه صمت جوانان استان به طرح موضوعات و دغدغه‌های خود پرداختند.

«احسان مصطفوی»، عضو هیات رئیسه خانه صمت جوانان ایران در این جلسه گفت: یکی از برنامه‌های فعلی ما در خانه صمت جوانان، بررسی راهکارها و عواملی هست که می‌توانند به طولانی شدن عمر بنگاه‌های اقتصادی منتج شوند.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی نتیجه‌گرا مسئله مهم دیگری است که باید بدان توجه نماییم. توجه به این راهبرد در فعالیت‌های تشکلی، از اتلاف وقت و ناکامی پیگیری‌ها، جلوگیری می‌کند.

وی افزود: کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی مشهد به شکلی هوشمندانه تعریف و طراحی شده‌اند و تقاضای ما این است که اتاق به تشکل‌های جوان‌تر همچون خانه صمت جوانان رهنمودهای لازم را ارائه دهد تا برای به ثمر رسیدن اهدافشان برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.

وی متذکر شد: برای همراهی با اتاق بازرگانی استان در مسیر پیگیری مطالبات بخش خصوصی نیز اعلام آمادگی می‌کنیم.

«بهنام سبزه کار»، عضو هیات رئیسه خانه صمت جوانان خراسان رضوی نیز همین رابطه تاکید کرد: ما در این تشکل‌، به دنبال آن هستیم تا اقداماتی اساسی را در استان به انجام برسانیم و امیدواریم با بهره‌گیری از تجارب فعالان اقتصادی صاحب کسوت در عرصه فعالیت تشکلی، اقدامی موثر در راستای منافع بخش خصوصی استان انجام دهیم.

«سعید کیشانی»، دیگر عضو هیات رئیسه این تشکل بر ضرورت مطالبه‌گری بخش خصوصی در راستای احیای صنعت نمایشگاهی در مشهد تاکید کرد و گفت: متاسفانه این صنعت در مشهد بسیار تضعیف شده و توجه چندانی به این حوزه صورت نمی‌گیرد. امروز پاویون ایران در اوزاکای ژاپن در حال از دست رفتن است. اتاق مشهد با تجربه هیات نمایندگان و با نگرش نویی که در دوره دهم اتفاق افتاده است، در این دوره یکی از بهترین اتاق‌های استانی خواهد بود و تقاضای ما توجه اتاق برای پیگیری احیای صنعت نمایشگاهی در استان است.

موج مهاجرت امروز؛ بحران نیروی انسانی فردا

«محسن شریعتی»، عضو هیات رئیسه خانه صمت جوانان استان نیز در بخش دیگری از این جلسه بیان کرد: بزرگترین چالشی که کشور ما را تهدید می‌کند و بسیار جدی تلقی می‌شود، مسئله مهاجرت نخبگان است؛

وی توضیح داد: برای دستیابی به توسعه، سرمایه‌های انسانی یکی از ارکان ضروری به شمار می‌آید و متاسفانه این سرمایه در حال ترک کشور است. تشکل‌های بخش خصوصی بایستی در مطالبه‌گری برای جلوگیری از تشدید این وضعیت اقدام نمایند.

گفتنی است در ادامه این نشست، «محمدرضا حسینا»، «مهدی ملت خواه» و «روح الله غلامی» نیز خواستار هم‌افزایی تشکل‌های بخش خصوصی استان به منظور تقویت صدای مطالبه‌گری و ارتقای انگیزه فعالان این حوزه شدند. آن‌ها بر ضرورت نقش آفرینی موثرتر بخش خصوصی در اقتصاد استان نیز تاکید نمودند.

 

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=10757

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.