• امروز : شنبه - 6 مرداد - 1403
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3507 امروز 0
5
در همایش توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و ویتنام چه گذشت؟

تأکید بر رفع موانع در مسیر دستیابی به هدف‌گذاری 2 میلیارد دلاری در تجارت ایران و ویتنام

  • کد خبر : 11285
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
تأکید بر رفع موانع در مسیر دستیابی به هدف‌گذاری 2 میلیارد دلاری در تجارت ایران و ویتنام
همایش «قوانین و سیاست‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری میان ایران و ویتنام» با حضور رئیس مجلس و هیات تجاری ویتنام، نمایندگان مجلس و فعالان اقتصادی کشورمان در اتاق ایران برگزار شد.

رئیس مجلس ویتنام با تأکید بر علاقه‌مندی دو طرف برای افزایش سطح مناسبات تجاری، گفت: خوشبختانه در این سفر موافقت‌نامه‌های خوبی به امضا رسید و گفت‌وگوهای موفقی نیز انجام شده که چشم‌انداز روابط تجاری ایران و ویتنام را امیدوارکننده می‌سازد.

وونگ دین هوئه، با تأکید بر رفع موانع در مسیر دستیابی به هدف‌گذاری 2 میلیارد دلاری در تجارت ایران و ویتنام، تصریح کرد: این امر نیازمند توافق درباره چارچوب‌های حقوقی و قضایی است. دهمین کمیسیون مشترک اقتصادی به‌زودی برگزار می‌شود و درباره تعیین مکانیسم مالی و تهاتر کالا میان دو کشور تصمیم خواهد گرفت. همچنین موافقت‌نامه‌هایی در حوزه مالیات و گمرک امضا کردیم و تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه معاضدت قضایی و در حوزه قرنطینه نباتی، اقتصاد حلال و گردشگری و تبادلات فرهنگی در حاشیه این سفر به امضا خواهد رسید؛ ازاین‌رو اطمینان دارم مشکلات در مسیر افزایش سطح همکاری‌ها برطرف خواهد شد.

رئیس مجلس ویتنام با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم در مجلس ویتنام موانع قانونی در مسیر حضور سرمایه‌گذاران خارجی را برطرف کنیم، گفت: با تلاش اتاق‌های بازرگانی دو کشور می‌توانیم اطلاعات تجاری را در اختیار شرکت‌ها و فعلان بخش خصوصی ایران و ویتنام قرار دهیم و از این طریق همکاری‌ها را افزایش دهیم.

او به کاهش مدت صدور ویزا و افزایش مدت ویزای توریستی در ویتنام اشاره کرد و افزود: ما شرایط را برای حضور گردشگران بین‌المللی در کشور خود بهبود داده‌ایم و اگر خط پرواز مستقیم بین تهران و هانوی نیز راه‌اندازی شود به توسعه گردشگری دو کشور کمک خواهد کرد.

رئیس اتاق ایران نیز با اشاره به توانمندی‌های و ظرفیت‌های دو کشور برای همکاری مشترک با یکدیگر، گفت: بهره‌مندی ایران از ظرفیت‌های معدنی، محصولات کشاورزی و صنایع غذایی، گردشگری، خدمات فنی ‌مهندسی و… زمینه‌های مساعدی برای همکاری با ویتنام ایجاد کرده و در مقابل، ویتنام، قطب تولید محصولات الکترونیک و صنایع جانبی است و در این حوزه تجارب بالایی در اختیار دارد که ظرفیت خوبی برای همکاری است.

او ادامه داد: با توجه به این ظرفیت‌ها، ایران می‌تواند در انتقال فناوری و دانش و آموزش متخصصان با ویتنام پروژه‌های قابل‌توجهی را تعریف کند. این بخش ظرفیت مناسبی برای توسعه سطح مناسبات است و می‌تواند به رشد روابط بین دو کشور کمک کند.

 

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=11285

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.