• امروز : جمعه - 5 مرداد - 1403
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
کل 3507 امروز 0
5
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان تاکید کرد:

هدفگذاری برای افزایش 3 تا 4 برابری سهم خراسان رضوی از ارزش بازار سرمایه

  • کد خبر : 11765
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
هدفگذاری برای افزایش 3 تا 4 برابری سهم خراسان رضوی از ارزش بازار سرمایه
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 1.6 درصد ارزش بازار سرمایه مربوط به شرکت‌های خراسان رضوی است که این رقم باید افزایش 3 یا 4 برابری داشته باشد.

 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «رضا خواجه‌نائینی» در حاشیه همایش «سرمایه گذاری و تامین مالی از بازار سرمایه» که در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما از ابتدای سال رویکردی را در بحث گسترش حضور شرکت‌های خراسانی در بازار سرمایه به عنوان یک راهبرد دنبال کردیم و در این راستا چندین بار در تهران جلساتی با شرکت بورس و اوراق بهادار و شرکت فرابورس برگزار کردیم تا به تشریح وضعیت اقتصادی استان در حوزه‌های مختلف بپردازیم.

وی ادامه داد: بعد از این جلسات تصمیم گرفتیم لیست شرکت‌های توانمند استان را به تهران برای بررسی ظرفیت‌های آنها و همچنین حضور در بازار بورس ارسال کنیم که بعد از این اتفاق تصمیم بر این شد تا همایش «سرمایه‌گذاری و تامین مالی از بازار سرمایه» در مشهد برگزار شود که قطعا برگزاری چنین همایش‌هایی افزایش همکاری‌ها را با شرکت بورس و فرابورس در پی خواهد داشت.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی با اشاره به ایجاد مرکز تامین مالی در استان برای اولین بار در خراسان رضوی، تصریح کرد: حضور بیشتر شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و مرتبط با بورس در استان با نقش آفرینی اتاق بازرگانی که معرف شرکت‌های خصوصی توانمند است، می‌تواند سهم ما را در بازار سرمایه افزایش دهد.

خواجه‌نائینی افزود: از ابتدای سال شروع خوبی داشتیم و 3 شرکت خراسانی را وارد بازار سرمایه کردیم که حدود 1000 میلیارد تومان جذب سرمایه داشته‌اند. مدیرعامل فرابورس نیز وعده داده تا آخر سال تعداد شرکت‌های خراسانی در این بازار به عدد 10 برسد.

وی اظهارکرد: پیش‌بینی می‌کنم تا سال آینده سهم 1.6 درصدی خراسان رضوی در بازار سرمایه به 3 درصد برسد، چراکه در حال حاضر رغبت شرکت‌ها نیز برای حضور در بورس افزایش پیدا کرده است و امیدواریم تا سال آینده تعداد شرکت‌های استان ما در بورس از 40 شرکت به 80 شرکت افزایش یابد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان رضوی در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال افزایش میزان سرمایه‌گذاری خارجی با ایجاد مرکز تامین مالی از بازار سرمایه در استان گفت: طبیعتا بورس موجب اطمینان خاطر سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی به شرکت‌های خصوصی می‌شود؛ چون تمام قراردادهای مالی آنها در این بازار شفاف است. شرکت‌های خارجی هم در یک شرکت بورسی به خاطر شفافیت بالای آن بهتر سرمایه‌گذاری می‌کنند و ایجاد این مرکز قطعا در حوزه افزایش سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند نقش موثری ایفا کند.

وی در پایان تاکید کرد: بیشتر درخواست‌هایی که از سوی بنگاه‌های اقتصادی خراسان رضوی برای حضور در بورس ارائه می‌گردد، از شرکت‌های فعال در حوزه صنعت است.

 

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=11765

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.