• امروز : شنبه - 6 مرداد - 1403
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3507 امروز 0
3
مدیرعامل فرابورس ایران تاکید کرد

آمادگی فرابورس برای ورود ماهانه یک شرکت خراسانی به این بازار

  • کد خبر : 11768
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴
آمادگی فرابورس برای ورود ماهانه یک شرکت خراسانی به این بازار
مدیرعامل فرابورس ایران گفت: در صورت آمادگی شرکت‌های متقاضی، فرابورس آمادگی این را دارد تا حداقل هر ماه یک شرکت از خراسان رضوی را وارد فرابورس کند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «محمدعلی شیرازی» در حاشیه همایش «سرمایه گذاری و تامین مالی از بازار سرمایه» که در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت فرابورس ایران به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه سکویی است که سهام شرکت‌ها در آن معامله می‌شود، اظهار کرد: علاوه بر شرکت‌ها، صندوق‌های سرمایه گذاری، اوراق درآمد ثابت و سایر ابزارهای مالی قابلیت پذیرش و عرضه را در شرکت فرابورس دارند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری 10 شرکت را در فرابورس ایران عرضه عمومی کردیم، افزود: از این 10 شرکت 3 شرکت مربوط به استان خراسان رضوی است که با همکاری آنها این آمادگی وجود دارد تا به زودی سهام‌شان عرضه شود.

مدیرعامل فرابورس ایران با تاکید بر اینکه برای ثبت شرکت‌های جدید تقاضای زیادی داریم که در صورت آمادگی شرکت‌های متقاضی، فرابورس آمادگی این را دارد تا حداقل هر ماه یک شرکت از خراسان رضوی را وارد فرابورس کند، گفت: فضا برای ورود شرکت‌ها فراهم است، ما حتی قابلیت این را داریم که هر هفته دو شرکت را پذیرش کنیم؛ اما مساله‌ای که وجود دارد این است که شرکت‌های متقاضی هم باید این آمادگی را داشته باشند تا توسط فرابورس پذیرش شوند.

وی در خصوص شروط فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها، افزود: وقتی ما شرکتی را پذیرش می‌کنیم، می‌خواهیم آن شرکت برای نسل‌ها در فرابورس حضور داشته باشد بنابراین باید کسب و کار آن مشخص و با ثبات باشد. مساله دیگر، حاکمیت شرکت است، بدین معنا که شرکت باید به لحاظ شفافیت و حفظ منافع ذی نفعان، ساختار مناسبی داشته باشد و در مجموع شرکتی باشد که اعتماد عمومی را جلب کند تا چند میلیون نفر سهام آن را خریداری کنند.

مدیرعامل فرابورس ایران درباره نحوه پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: در این رابطه ما بازار دانش‌بنیان را داریم که مختص این شرکت‌هاست. بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان کسب و کار مشخصی دارند؛ اما تعدادی از آنها به لحاظ مالی-مدیریتی ضعف‌هایی دارند. با توجه به اینکه ما شرکت‌ها را به سهام‌داران حرفه‌ای عرضه می‌کنیم، شرکت‌های دانش بنیان هم قابلیت پذیرش دارند؛ اما باید در کنار آنها مشاوران سرمایه‌گذاری نیز حضور داشته باشند.

شیرازی درخصوص قابلیت‌های شرکت‌های خراسان رضوی برای حضور در فرابورس گفت: اقتصاد خراسان رضوی 5 درصد اقتصاد کل کشور است و 8 درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند؛ اما کمتر از 2 درصد ارزش بازار فرابورس مربوط به شرکت‌های این استان است که همین آمار نشان می‌دهد این ظرفیت باید بیشتر از این‌ها باشد، در صورتی که شرکت‌های خراسان رضوی در فرابورس از طریق فرهنگ‌سازی، برگزاری سمینارها و آشنایی شرکت‌ها با ابزارهای بازار سرمایه، افزایش پیدا کنند می‌توانند ظرفیت‌های بالقوه این استان را بالفعل نمایند.

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=11768

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.