• امروز : جمعه - 5 مرداد - 1403
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
کل 3507 امروز 0
7
کارکرد مرکز تامین مالی از بازار سرمایه در خراسان رضوی چیست؟

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در پاسخ به خبرنگاران، تشریح کرد

  • کد خبر : 11782
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در پاسخ به خبرنگاران، تشریح کرد
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران گفت: مرکز تامین مالی بازار سرمایه در خراسان رضوی، در نقش ارائه کمک‌های مشورتی به شرکت‌ها و هماهنگی‌های آموزشی و بین بخشی فعالیت خواهد کرد تا به شرکت‌ها در تامین مالی آنها یاری رساند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «مجید عشقی» در حاشیه همایش «سرمایه گذاری و تامین مالی از بازار سرمایه» که در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد مرکز تامین مالی از بازار سرمایه در خراسان رضوی اظهار کرد: شرکت‌های کوچک و متوسط بسیار زیادی در این استان در حال فعالیت هستند که جای خالی آنها را در بازار سرمایه احساس می‌کنیم. بر همین اساس، مقرر شد مرکز تامین مالی استان خراسان رضوی با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور هدایت و ارائه مشاوره به شرکت‌هایی که قصد دارند وارد بورس شوند یا بدون ورود به بورس از ابزارهای بدهی بازار سرمایه برای تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای خود استفاده کنند، ایجاد گردد.
عشقی خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات، ما برای اینکه بتوانیم بنگاه‌های اقتصادی را با بازار سرمایه آشنا کنیم قرار شد تا به صورت ماهیانه کارگاه‌های آموزشی برای تمامی بنگاه‌های اقتصادی طراحی و برگزار شود و فعالان اقتصادی بتوانند با ظرفیت‌های بازار سرمایه به نحو مطلوبی آشنا شوند.
وی درخصوص کارکردهای مرکز تامین مالی از بازار سرمایه در خراسان رضوی گفت: همان طور که می‌دانید بنگاه‌های اقتصادی چند دسته هستند، یک دسته بنگاه‌هایی هستند که متقاضی ورود به بازار سرمایه هستند، هدایت این شرکت‌ها به سمت بورس یا فرابورس و قدم‌هایی که باید بردارند توسط این مرکز تامین مالی صورت می‌گیرد. اما بعضی شرکت‌های تولیدی و اقتصادی می‌توانند ابزارهای بدهی بازار سرمایه را به کار بگیرند و به طرح‌های توسعه‌ای خود کمک نمایند. در این رابطه، حمایت از تمامی این بخش ها، مدنظر است.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های جدی ما که از سال گذشته پیگیر آن هستیم افزایش حضور بخش خصوصی در بازار سرمایه است، تصریح کرد: ما معتقدیم برای اینکه بتوانیم اقتصاد کشور را رونق دهیم باید از ظرفیت بخش خصوصی نهایت استفاده را ببریم. لذا برنامه جدی داریم تا شرکت‌های بخش خصوصی را با رویکرد موثرتری در بورس پذیرش کنیم.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=11782

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.