• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل 3063 امروز 6
2

الزامات رشد ۱۳ درصدی بخش معدن

  • کد خبر : 13159
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
الزامات رشد ۱۳ درصدی بخش معدن
رئیس خانه معدن ایران گفت: در برنامه هفتم توسعه، رشد ۱۳درصدی برای بخش معدن دیده شده که در این راستا نیاز است زیرساخت‌‌‌های توسعه‌‌‌ای تامین شود. محمدرضا بهرامن در نشست خبری با موضوع برگزاری نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدن، ماشین‌آلات، تجهیزات و صنایع وابسته تهران اظهار کرد: بخش معدن یک بخش توسعه‌‌‌ای است که در یک‌سال گذشته حرکتی نو در آن انجام شده است و باید استمرار یابد.

وی با تاکید بر لزوم ظرفیت‌‌‌سنجی نسبت به معادن، افزود: نخست، باید سرمایه‌گذاری در بخش تولید انجام شود و پس از آن به موضوع فروش و صادرات بپردازیم، زیرا مواد معدنی تامین‌‌‌کننده مواد اولیه بسیاری از صنایع در جهان هستند. لازمه اصلی این مهم تولید است و باید در کشورهایی صادرات کنیم که بتوانیم در مقابل واردات مواد اولیه داشته باشیم. رئیس خانه معدن ایران ادامه‌‌‌ داد: تحریم‌‌‌ها فقط بر بخش مالی اثر‌گذار است و در همین راستا به دنبال تنظیم برنامه و توسعه سرمایه‌گذاری بین‌المللی هستیم. وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۴۵میلیارد دلاری در بخش معدن، گفت: اکنون سهم معدن در اقتصاد کشور ۳درصد است که باید به ۱۳‌درصد برسد. بهرامن افزود: برای رسیدن به برنامه توسعه‌ای، بخش معدن نیازمند ۱۵میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است.

وی اضافه‌‌‌کرد: سند بخش معدن یک‌سال است که با وسواس و حساسیت در تشخیص مصلحت نظام بررسی می‌شود و مجددا ابلاغ خواهد شد. رئیس خانه معدن ایران با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدن، ماشین‌آلات، تجهیزات و صنایع وابسته تهران گفت: این نمایشگاه با عرضه آخرین دستاوردها در حوزه اکتشافات، استخراج و تجهیزات از ۱۳ تا ۱۶مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌‌‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. وی خاطرنشان‌‌‌کرد: امسال ۳۰۰شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و نمایندگان ۷۴شرکت خارجی از کشورهای روسیه، چین، ترکیه، هند، امارت، آلمان، کانادا، بلاروس، افغانستان و اسپانیا حضور دارند. رئیس خانه معدن ایران عنوان کرد: پنج پنل جانبی با عناوین مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی سازمانی در صنعت معدن، راهکارهای تامین مالی در بخش معدن، چالش‌‌‌های توسعه پایدار در حوزه صنایع معدنی، هوشمندسازی تحول دیجیتال و انقلاب صنعتی در معادن و اهمیت حمل‌ونقل و ترانزیت در صنایع معدنی در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=13159

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.