• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل 3171 امروز 5
7

افزایش تعداد ترددها در گذرگاه مرزی میلک در گرو رفع مشکلات امنیتی

  • کد خبر : 15350
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
افزایش تعداد ترددها در گذرگاه مرزی میلک در گرو رفع مشکلات امنیتی
رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، در خصوص وضعیت کنونی گذرگاه مرزی میلک اظهار کرد: درحال‌حاضر گذرگاه مرزی میلک بین ایران و افغانستان طبق روال گذشته فعال است و آمار رسمی روزانه تعداد کامیون‌هایی که از این پایانه تردد می‌کنند نیز هر روز اعلام می‌شود.

«مسعود نکودری» با بیان اینکه تعداد کامیون‌های ورودی به پایانه مرزی میلک روزانه حداکثر 130 و حداقل 70 دستگاه است، افزود: گاها به دلیل مشکلات امنیتی که در زمینه کشف قاچاق مواد مخدر به وجود می‌آید، چند روزی سختگیری‌های مرزبانی افزایش می‌یابد و ترددها کاهش پیدا می‌کند اما پس از پاکسازی و اتخاذ تدابیر دوباره به روال عادی بر می‌گردد.

او در ادامه گفت: از کامیون‌های ورودی به پایانه مرزی میلک حدود 40 تا 50 دستگاه به مقصد  بندر اعزام می‌شوند و بقیه کامیون‌ها به مقاصدی مانند کارخانه سیمان اعزام می‌گردند.

رئیس اداره ترانزیت سیستان و بلوچستان با اشاره به توافقات صورت گرفته میان انجمن‌های حمل‌ونقل دو کشور، گفت: این توافقات به دلیل مسائل امنیتی در مرز عملیاتی نمی‌شود و معمولا دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و اطلاعاتی به قضیه ورود پیدا می‌کنند و کل برنامه‌ریزی‌های انجمن‌ها را با تصمیمات خود به نوعی تحت الشعاع قرار می‌دهند.

نکودری خاطر نشان کرد: اخیرا نیز جلسه‌ای با حضور مقامات ذیربط استانی و طرف افغان در این گذرگاه مرزی برگزار شد و تصمیمات جدیدی اتخاذ گردید که در حال پیگیری آن‌ها هستیم.

او در خصوص توافقات انجام گرفته بین طرفین، افزود: افزایش نیروهای مرزبانی و تدابیری که در ارتباط با بازدید و کنترل اولیه ماشین‌ها از سوی طرف افغان انجام خواهد گرفت، از توافقات صورت گرفته در این جلسه بوده است که طبعا در سهولت کار مرزبان‌های ایرانی موثر خواهد بود. البته باید دید خروجی این جلسه تا چه حد عملیاتی می‌شود!

رئیس اداره ترانزیت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کرایه‌ها زمانی افزایش می‌یابد که ماشینی برای حمل وجود نداشته باشد اکنون در صدد هستیم برای انجام ترددهای بیشتر با تصمیماتی که در استان اتخاذ می‌شود؛ با همکاری طرف افغان دغدغه‌های امنیتی به حداقل برسد تا سختگیری‌های مرزبان‌ها هم کمتر ‌شود. در صورت تحقق این امر خواب بارها در بنادر کمتر می‌شود، کرایه‌ها تعدیل می‌گردد و به تدریج می‌توان تعداد تردد کامیون‌ها را به یک عدد ثابت افزایشی رساند تا شرکت‌های حمل‌ونقل هم بتوانند برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند و در خصوص کرایه‌ها نیز با طرف افغان تعامل داشته باشند.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=15350

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.