• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل 3064 امروز 0
4
گوگل گزارش داد

رشد اقتصاد اینترنتی جنوب شرقی آسیا کم شد

  • کد خبر : 15702
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
رشد اقتصاد اینترنتی جنوب شرقی آسیا کم شد
گزارش جدید سالانه صنعت اقتصاد اینترنتی نشان می‌دهد اقتصاد اینترنتی آسیای جنوب شرقی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته و نسبت به رشد ۲۰ درصدی سال گذشته کاهش قابل‌توجهی داشته باشد.

در این گزارش که توسط شرکت‌های گوگل ، Temasek Holdings سرمایه‌گذار دولتی سنگاپور و Bain & Company مشاور تجارت جهانی منتشرشده، همچنین آمده است که اقتصاد اینترنتی این منطقه تا سال ۲۰۲۵ به ۲۹۵ میلیارد دلار خواهد رسید که کمتر از برآورد قبلی ۳۳۰ میلیارد دلاری اقتصاد دیجیتال است.

در این گزارش همچنین آمده است که بخش‌های مختلف اقتصاد دیجیتال مسیر رشد مثبتی را نشان می‌دهند و انتظار می‌رود بخش سفر و حمل‌ونقل تا سال ۲۰۲۴ در مسیر فراتر رفتن از سطح قبل از آغاز همه‌گیری قرار گیرد.

به عقیده نویسندگان این گزارش، کاهش پیش‌بینی عمدتاً به دلیل تغییر هدف بلندمدت و ثبات پس از دوران همه‌گیری است و اکنون باید مسیری نسبتاً ثابت تا سال ۲۰۲۵ در پیش رو داشته باشد.

این منطقه متشکل از ۱۱ کشور و دارای بیش از نیم میلیارد نفر جمعیت است که اکثراً جوان هستند. استفاده گسترده از گوشی‌های هوشمند و طبقه متوسط رو به رشد باعث شده است که این منطقه به یکی از سریع‌ترین بازارهای اینترنتی در حال رشد در جهان تبدیل شود.

براساس این گزارش، انتظار می‌رود اقتصاد دیجیتال ویتنام در دوره ۲۰۲۳-۲۰۲۵ سالانه ۲۰ درصد رشد کند و تا سال ۲۰۲۵ در مسیر رسیدن به حدود ۴۵ میلیارد دلار قرارگرفته است. این کشور در کنار فیلیپین سریع‌ترین روند رشد در آسیای جنوب شرقی را تجربه خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که پرداخت دیجیتال به دلیل حمایت قوی دولت، سرمایه‌گذاری بانک‌های تجاری و محبوبیت گسترده کدهای QR در ویتنام به رشد خود ادامه می‌دهد. انتظار می‌رود این روند به دلیل ترویج پرداخت‌های غیر نقدی در مناطق روستایی و دورافتاده توسط بانک مرکزی کشور، تسریع شود.

این گزارش که اندونزی، تایلند، ویتنام، سنگاپور، مالزی و فیلیپین را هم پوشش داده است، می‌گوید که بودجه خصوصی برای بخش‌های مرتبط با اقتصاد دیجیتال از نقطه اوج سال ۲۰۲۱ به سطح سال ۲۰۱۷ کاهش‌یافته است. اما باوجود محتاط شدن سرمایه‌گذاران، ذخایر نقدی سرمایه‌گذاری همچنان در حال افزایش است.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=15702

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.