• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل 3106 امروز 5
4
سفیر سابق ایران در عمان تاکید کرد:

اهمیت معرفی صحیح محصولات ایرانی برای تامین نیازهای کشورهای حاشیه خلیج فارس

  • کد خبر : 16881
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
اهمیت معرفی صحیح محصولات ایرانی برای تامین نیازهای کشورهای حاشیه خلیج فارس
سفیر سابق ایران در عمان گفت: ایران می‌تواند بخش زیادی از نیازهای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را تامین کند؛ اما ضروری است معرفی صحیح و مناسبی از این محصولات صورت گیرد و صادراتی با کیفیت داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «علی‌اکبر سیبویه» در حاشیه سمینار آشنایی با فرصت‌های تجاری عمان، در خصوص ظرفیت‌های تعامل تجاری میان ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس به خبرنگار ما گفت: امروز فرصت بسیار خوبی برای گسترش همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری دو جانبه میان ایران و کشورهای حاشیه خیلج فارس فراهم شده است که البته تمرکز بر این حوزه باید با شناخت لازم صورت گیرد. این شناخت نیاز به مدیریت صحیح در این عرصه دارد.

وی با بیان اینکه ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس در حوزه‌های زیادی با هم تعامل دارند، افزود: ایران مملو از امکانات و کالاهای درجه یک است؛ اما این امکانات برای کشورهای عربی کاملا ناشناخته باقی مانده است. اکنون بیشترین تعاملات تجاری کشورمان در حوزه موادغذایی، سنگ‌های ساختمانی، بسته بندی، فرش ماشینی، فرش دستباف، مصالح ساختمانی و… است. ایران می‌تواند بسیاری از نیازهای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در این حوزه‌ها را تامین کند؛ اما باید این محصولات معرفی شوند؛ زیرا این کشورها در حال حاضر نیازهای خود را از کشورهای اروپایی، آمریکایی، خاور دور و نزدیک تامین می‌کنند.

سفیر سابق ایران در عمان درباره افزایش ظرفیت ارتباط ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس در حوزه دانش بنیان و خدمات فنی، مهندسی نیز تصریح‌ کرد: در کشور ما در حوزه دانش بنیان فعالیت‌های خوبی انجام شده است و معرفی توانمندی در این حوزه‌ها باید به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از طریق سفرهای متقابل از طرف بخش دولتی و خصوصی انجام شود و اتاق‌های مشترک دو کشور باید این موارد را دنبال کنند.

سیبویه درباره غفلت‌های صورت گرفته در تعامل تجاری بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس بیان کرد: در حوزه تعامل تجاری با این کشورها در بسیاری از زمینه‌ها غفلت شده است که به نظر می‌رسد بخش زیادی از این قصور متوجه عملکرد دولت باشد. دولت بایستی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را به کشور دعوت کند تا از کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و صنعت کشور بازدید کنند. ما باید مانند کشور ژاپن در دهه ۶۰ عمل کنیم. ژاپن اگرچه استقلال سیاسی نداشت و تحت سلطه امریکا بود و حتی با بمباران اتمی مواجه شد؛ اما با خلاقیت و نوآوری‌هایش توانست توانمندی خود را به دنیا نشان دهد و اکنون به یکی از قدرت‌های اقتصادی دنیا تبدیل گردد. ما نیز بایستی از تجربه چنین کشورهایی استفاده نماییم.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=16881

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.