• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل 3118 امروز 4
2
رئیس هیات مدیره کانون زنان بازرگان خراسان رضوی مطرح کرد

لزوم تلاش مجلس دوازدهم برای افزایش اعتبار استانداردهای ایران در عرصه بین‌الملل

  • کد خبر : 23805
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
لزوم تلاش مجلس دوازدهم برای افزایش اعتبار استانداردهای ایران در عرصه بین‌الملل
رئیس هیات مدیره کانون زنان بازرگان خراسان رضوی گفت: ایجاد شرایط برای تسهیل مسائل فعالان اقتصادی در موضوعات بانکی و نیز بهبود مراودات مالی با سایر کشورها از جمله مباحثی است که باید در اولویت اقدامات مجلس دوازدهم در حوزه اقتصاد باشد؛ باید تلاش شود تا اعتبار برخی ارگان‌های دولتی موثر بر صادرات در سطح بین‌الملل به خصوص سازمان ملی استاندارد ایران افزایش یابد؛ چراکه متاسفانه در حال حاضر گواهینامه‌ها و تاییدیه‌های کیفی این سازمان در سطح بین‌المللی فاقد اعتبار لازم است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «آذر کیانی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار ما درخصوص مهمترین مطالبات فعالان اقتصادی از مجلس دوازدهم با بیان اینکه ثبات قوانین کسب و کار مهم‌ترین عامل رشد یک بنگاه اقتصادی است، اظهار کرد: متاسفانه کارآفرینان طی سال‌های اخیر به دلیل خلق قوانین بدون پشتوانه و تصمیم‌های آنی از سوی سیاست‌گذاران، دچار مشکلات زیادی شدند؛ بنابراین پرهیز از تصویب قوانین خلق‌الساعه از جمله مهمترین مطالبات ما از نمایندگان مجلس است، چراکه یک کار آفرین باید بداند حداقل تا 5 سال آینده بر اساس چه دستورالعمل‌ها و قوانینی می‌تواند فعالیت کند.

وی با تاکید بر ضرورت تعامل مستمر مجلس شورای اسلامی با بخش خصوصی جهت تصویب قوانین اقتصادی، ادامه داد: متاسفانه بسیاری از تصمیماتی که در مجلس اخذ می‌شود بدون مشورت و تعامل با بخش خصوصی است و این روند نه تنها باعث بهبود وضعیت اقتصادی کشور نمی‌شود؛ بلکه به رکود هم دامن می‌زند.

رئیس هیات مدیره کانون زنان بازرگان خراسان رضوی در همین راستا پیشنهاد کرد کمیته‌هایی متشکل از حضور کارشناسان و کارآفرینان برای بررسی قوانین در مجلس شورای اسلامی ایجاد شود تا قوانین در جهت رفع و یا کاهش مشکلات حوزه صنعت و اقتصاد تصویب شود.

کیانی‌نژاد افزود: اگر به مشکلات اقتصادی رسیدگی کنیم قطعا می‌توانیم بر روی مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز به درستی برنامه‌ریزی کنیم، در حالی که متاسفانه در سال‌های اخیر این اولویت بندی لحاظ نشده است.

نایب رئیس کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی خراسان رضوی درخصوص ضرورت اصلاح و یا تدوین قوانین جهت رونق گرفتن حوزه صادرات، اذعان کرد: متاسفانه تحریم‌ها باعث شده تا نتوانیم اثرگذاری مطلوبی در حوزه اقتصاد بین‌‎الملل داشته باشیم، بنابراین باید یکی از اولویت‌های مجلس دوازدهم ایجاد شرایطی برای کاهش تحریم‌ها و یا اثرگذاری‌ها آنها در اقتصاد کشور باشد.

او بر یکسان‌سازی تعطیلات کشور با تعطیلات دنیا، تسهیل ‌سازی فرایند صادرات و درنظر گرفتن سازوکاری جهت برطرف کردن مشکلات ناشی از رفع تعهد ارزی از سوی نمایندگان مجلس دوازدهم تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=23805

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.