• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
کل 3138 امروز 1
1
رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان:

نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است

  • کد خبر : 26108
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است
رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان گفت: امروز بخش اقتصادی به شدت نیازمند مقوله امید برای سرمایه گذاری در کشور است که برگزاری نمایشگاه‌ها از جمله رویداد ایران اکسپو، فرصت خوبی در این زمینه خواهد بود.

محمود سیادت در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تصریح کرد: این ششمین اکسپویی است که برگزار میشود و به باورحضور یافتگان در دوره‌های قبل، در این دوره نمایشگاه حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی و هیئت‌های خارجی را شاهد هستیم.

وی افزود: از استان خراسان هم در این دوره استانداری غرفه‌ای دارد که توانمندی‌های تولیدی و صادراتی استان ارائه می‌دهد. اتاق بازرگانی مشهد هم در این دوره حضور فعال داشته و حضور اتاق‌های بازرگانی مشترک ایران و سایر کشور‌ها در این دوره قابل توجه است.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان، برگزاری جلساتی در خصوص آشنایی با فرصت‌های افغانستان و ایران و جلسات b۲b بین تجار دو کشور، از جمله برنامه‌های جانبی این رویداد است.

سیادت در خصوص تاثیر برگزاری این نمایشگاه در معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری استان تصریح کرد: به دلیل تحریم‌ها و موانع صادراتی که چه در کشور و چه در خارج شاهد بودیم، قطعا این نمایشگاه فرصت‌های زیادی را برای تعامل با دنیا به وجود می‌آورد. برگزاری این نمایشگاه‌ها و دعوت از میهمانان خارجی و نشان دادن واقعیت‌های اقتصادی ایران که قطعا شرایط بهتر از آن چیزی است که در بیرون تبلیغ می‌کنند و بیشتر نقاط ضعف را می‌بینند مسلما امید را به جامعه اقتصادی ایران تزریق می‌کند.

او گفت: امروز بخش اقتصادی به شدت نیازمند مقوله امید بخشی برای سرمایه گذاری در کشور است، که برگزاری این نمایشگاه‌ها فرصت خوبی خواهد بود.

وی یادآور شد: در استان خراسان رضوی، بیشترین سرمایه گذاری‌های خارجی مربوط به کشور افغانستان است که معمولا تجار آن مقیم ایران هم هستند. قطعا ظرفیت اقتصادی استان در همه حوزه‌ها چه کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات بیشتر از این است و با تحولاتی که در مرکز مدیریت مرکز خدمات سرمایه گذاری استان صورت گرفته و اقدامات بسیار مناسبی که در تسریع روند صدور اقامت خارجی در استان با استقرار پلیس اقامت اتفاده افتاده و اراده‌ای که در مسئولان استان شاهد هستیم، نتیجه آن افزایش صادرات در استان بوده است.

به گفته وی، قطعا بهتر شدن روابط ما با دنیا با محور قراردادن بیشتر مسائل اقتصادی که مورد مطالبه مردم هم می‌باشد، می‌تواند ما را به جذب سرمایه نزدیک کند.

سیادت افزود: فراهم شدن زیر ساخت‌ها، مسائل نرم افزاری و سیاست‌هایی که منجر به جذب و حفظ سرمایه گذار و توسعه صادرات است، قطعا نیاز به همدلی بیشتر و اصلاح بعضی سیاست‌های غلط و نادرست در سطح کلان و محلی دارد که امیدواریم به این مسیر شتاب بیشتری داده شود.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=26108

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.