• امروز : جمعه - 27 مهر - 1403
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل 3873 امروز 0
3
در بازدید مدیران دایره کارنه تیر اتاق ایران از مرکز آموزش و بوتکمپ نوآوری اتاق بازرگانی مشهد مطرح شد:

هم‌افزایی برای توسعه بسترهای آموزشی در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی

  • کد خبر : 34477
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۴۵
هم‌افزایی برای توسعه بسترهای آموزشی در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی
طی سفر مدیران دایره کارنه تیر اتاق بازرگانی ایران به مشهد، تفاهماتی در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی و سمینارهای مرتبط با آموزش در حوزه حمل و نقل بین‌المللی و ایرو، تربیت مدرس در این حوزه و... صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «رحیم افروزنده» مدیر دایره کارنه تیر و آ.ت.آ اتاق بازرگانی ایران و دیگر مدیران اجرایی این حوزه، طی سفر به مشهد، در نشستی با هیات مدیره انجمن حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی و مدیران عامل شرکت‌ها و اعضای کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی مشهد در محل پارلمان بخش خصوصی استان، پای حرف فعالان این حیطه نشستند. همچنین، مدیر دایره کارنه تیر اتاق ایران در بازدیدی از برخی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی مشهد، در جریان سیر فرآیند امور کارنه تیر شرکت‌ها و مشکلات احتمالی آنان در فرآیند حمل کالا قرار گرفت.

در حاشیه این بازدید، «علی خیاط» مدیر واحد خدمات اعضا و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی مشهد گفت: بحث آموزش و برگزاری دوره‌های کوتاه آموزشی برای مدیران عامل شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی، کارکنان و رانندگان شرکت‌ها، از اولویت‌هایی است که به صورت مشترک با همکاری مرکز آموزش اتاق بازرگانی مشهد در حال طرح‌ریزی است.

همچنین، در آخرین روز از استارتاپ ویکند بوتکمپ فرهنگستان نوآوری اتاق بازرگانی مشهد، مدیر منابع انسانی اتاق بازرگانی ایران و مدیران دایره کارنه تیر این اتاق در محل کارگاه آموزشی حاضر شدند و ضمن ابراز خرسندی از وجود فضای رشد، یادگیری و رقابت نوجوانان در حوزه کارآفرینی، به تبادل نظر و گفت‌وگو با تیم‌های شرکت کننده در این رویداد پرداختند.

 

آمادگی مرکز آموزش اتاق بازرگانی مشهد برای برگزاری دوره‌های ایرو با همکاری اتاق ایران

«پیام رشیدی»، مدیر مرکز آموزش اتاق بازرگانی مشهد در خصوص این بازدید اظهار کرد: پیرو جلسه کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی استان با حضور مدیران دایره کارنه تیر اتاق ایران، در خصوص آموزش فعالان اقتصادی در حوزه حمل و نقل، مباحثی مطرح شد که مهم‌ترین آن، ایجاد آکادمی ایرو و برگزاری دوره‌های آموزشی و بازآموزی فراگیران دوره‌های گذشته بود.

وی خاطرنشان کرد: از طرف مرکز آموزش اتاق بازرگانی مشهد اعلام آمادگی شد تا دوره ایرو و سایر دوره‌های مرتبط با حمل و نقل را به طور مستقیم با همکاری دایره کارنه تیر و اتاق ایران برگزار کنیم. به همین دلیل از آن‌ها دعوت به عمل آمد تا بازدیدی از فضای آموزشی کلاس‌ها و امکانات آموزشی ما انجام دهند.

رشیدی یادآور شد که تاکنون در مرکز آموزش اتاق بازرگانی مشهد ۱۰ دوره ایرو و چندین دوره آموزشی مرتبط با حمل و نقل برگزار شده است و فراگیران زیادی برای شرکت در دوره جدید حضور دارند. تعداد زیادی از فراگیران نیز از دوره‌های قبل هستند که با توجه به سررسید دوره انقضای گواهی‌های آکادمی ایرو، نیاز است بازآموزی کرده و اعتبار مجدد دریافت کنند.

وی گفت: در جریان بازدید مدیران کارنه تیر اتاق ایران از مرکز آموزش اتاق بازرگانی مشهد، به این تفاهم رسیدیم تا درخواست‌های برگزاری دوره‌ها به صورت مستقیم به مدیریت کارنه تیر اتاق ایران ارسال شود. در بحث بهینه‌سازی روش‌های بازآموزی و تغییر محتوای آموزشی نیز پیشنهاداتی ارائه شد. با توجه به ظرفیت استان خراسان رضوی به عنوان قطب مهم شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی، موضوع برگزاری سمینارها و همایش‌های آموزشی در حوزه حمل و نقل نیز در این بازدید مطرح شد که با موافقت مدیر دایره کارنه تیر اتاق ایران همراه شد. همچنین، یکی از مهمترین مسائل، تربیت مربی دوره ایرو بود که موافقت شد تا پس از درخواست و اعلام افراد معرفی شده از خراسان رضوی، مدرسین جدیدی از آکادمی بین‌المللی ایرو در استان داشته باشیم.

به گفته رشیدی، در این دیدار، ارائه آموزش‌های میدانی، یکی از موضوعات پیشنهادی از سوی مدیران کارنه تیر بود به صورتی که آموزش‌ها در محل‌ و موقعیت‌های مرتبط با بحث‌های حمل و نقل به ویژه در گمرک‌های مرزی برگزار شود. همچنین، برگزاری تورهای آموزشی بین‌المللی در کشورهایی که ارتباطات لازم با آنان شکل گرفته است، از دیگر پیشنهادات بود.

مدیر مرکز آموزش اتاق خراسان رضوی تصریح کرد: حضور مدیران دایره کارنه تیر اتاق ایران همزمان با برگزاری رویداد بوتکمپ نوآوری بود که طی این بازدید،  از سطح برگزاری این رویداد شگفت‌زده شده و ابراز تمایل داشتند تا شرکت کنندگان نوجوان و جوان به سمت موضوعاتی با محوریت حمل و نقل نیز سوق یابند. مدیر منابع انسانی اتاق ایران نیز پیشنهاد داد تا این روش در دیگر اتاق‌های ایران تسری پیدا کند و برای حمایت هرچه بیشتر از این برنامه‌ها و خلاقیت نوجوانان، اعلام آمادگی نمود.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=34477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.