• امروز : شنبه - 7 مهر - 1403
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
کل 3792 امروز 3
2
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد:

تعطیلی پنجشنبه‌ها، خلاف مطالبه صریح بخش‌خصوصی است

  • کد خبر : 35955
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
تعطیلی پنجشنبه‌ها، خلاف مطالبه صریح بخش‌خصوصی است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: مصوبه اخیر کمیسیون اجتماعی مبنی بر تعطیلی پنج‌شنبه‌ها، کاملاً برخلاف مطالبه صریح و شفاف بخش خصوصی است و می‌تواند آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد آورد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مشهد؛ «محمدرضا توکلی‌زاده»، با یادآوری این نکته که فعالان و تشکل‌های اقتصادی در ماه‌های گذشته بارها تبعات این جنس تصمیمات را برای اقتصاد کشورمان یادآور شده‌اند اما تغییری در رویکردها ایجاد نشده، عنوان کرد: تعطیلی روز شنبه به جای پنج‌شنبه، تطابق بیشتری با تقویم کاری جهانی دارد و از این رو با نیازهای اقتصاد بین‌المللی و تعاملات با جامعه جهانی همخوانی بیشتری خواهد داشت. اما تصمیم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برای تعیین پنج‌شنبه به عنوان دومین روز تعطیل، فاقد استدلال و توجیه اقتصادی بوده و به مثابه آزمون و خطاهای گذشته است که محیط کسب و کار را به چالش‌های امروز گرفتار نموده است.

وی خواستار شفاف‌سازی دلایل این تصمیم از سوی نمایندگان ملت شد و تأکید کرد: مردم و فعالان اقتصادی باید از انگیزه‌های این تصمیم آگاه باشند چون تعطیلی روز پنج‌شنبه، به دلیل عدم هماهنگی و تطابق با نهادهای بین‌المللی، می‌تواند به ضرر فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی و تعاملات خارجی باشد.

وی به موضوع استثنا کردن برخی از دستگاه‌ها از تعطیلی پنج‌شنبه اشاره کرد و آن را باعث بروز مشکلات و تداخل در فعالیت‌های اقتصادی دانست و متذکر شد: عدم هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف باعث خواهد شد تا برخی دستگاه‌ها به صورت ناقص و اختیاری فعالیت کنند، که این امر به نوبه خود اثرات منفی بر روند کلی فعالیت‌های اقتصادی باقی خواهد گذاشت و زمینه بلاتکلیفی و سردرگمی بیشتر می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت در نظر گرفتن منافع ملی در این جمنس تصمیم‌سازی‌ها، خاطر نشان کرد: هر تصمیمی که به نفع اقتصاد کشور نباشد، باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

به اعتقاد وی، تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، از یکسو باعث کاهش بهره‌وری اقتصادی می‌شود و از سوی دیگر، بخش خصوصی را در موقعیتی ناهمگن و نامتناسب با جریان بین‌المللی قرار خواهد داد، که در نهایت می‌تواند تأثیری منفی بر روند رشد و توسعه کشور باقی بگذارد

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=35955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.