• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 3021 امروز 0
8
سفیر فنلاند در ایران:

ظرفیت مطلوبی برای تعامل شرکت‌های ایرانی و فنلاندی وجود دارد

  • کد خبر : 954
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
ظرفیت مطلوبی برای تعامل شرکت‌های ایرانی و فنلاندی وجود دارد
سفیر فنلاند در ایران گفت: ظرفیت مطلوبی برای تعامل میان شرکت‌های ایرانی و فنلاندی وجود دارد و معتقدم می‌توان تعامل موجود بین بخش خصوصی دو طرف را افزایش داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «کاری کاهیلوتو» در حاشیه نشست مشترک با مسئول نظارت راهبردی بین‌الملل اتاق بازرگانی و جمعی از فعالان اقتصادی خراسان رضوی به خبرنگار ما گفت: ظرفیت‌های خوبی برای توسعه تعاملات اقتصادی بین ایران و فنلاند وجود دارد و به عنوان نماینده و واسط بین شرکت‌های ایرانی و فنلاندی، دیدگاه مثبتی درباره افزایش این تعاملات دارم. خراسان رضوی در این زمینه می‌تواند نقش آفرینی کند و معتقدم دیگر استان‌های ایران نیز از این ظرفیت برخوردارند.

سفیر فنلاند در ایران درباره برنامه‌ریزی کشورش برای فعالیت در حوزه بازسازی افغانستان و کار مشترک فنلاند با خراسان رضوی در این زمینه، به عنوان استان هم‌مرز با افغانستان اظهار کرد: برنامه ریزی برای فعالیت اقتصادی در افغانستان، کاری طولانی مدت است و نیاز به تمرکز زیادی دارد. در این زمینه، در وهله نخست، ثبات سیاسی در افغانستان مهم است و حضور فنلاند در این کشور به صورت جدی برای اجرای برنامه‌ای طولانی مدت، پس از آن می‌تواند اتفاق بیفتد.

کاهیلوتو تصریح کرد: فنلاند در گذشته نیز حضور طولانی مدتی در افغانستان داشته است. کشور ما در اجرای برنامه های سازمان ملل در افغانستان شرکت داشت و مایل به فعال سازی مجدد همکاری در این کشور است. فنلاند به دنبال این است که با تکیه بر سابقه موجود، در طرح‌های توسعه افغانستان و سازمان ملل دوباره نقش آفرینی کند.

سفیر فنلاند در ایران اذعان کرد: با توجه به هم‌مرزی استان خراسان رضوی با افغانستان، ظرفیت‌هایی برای همکاری و تعامل ما با این استان در حوزه افغانستان وجود دارد. برای اولین بار نیز همکاری مشترکی با ایران در زمینه حضور مهاجران افغانستانی در فنلاند آغاز کرده‌ایم.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=954

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.