• امروز : شنبه - 5 آبان - 1403
  • برابر با : Saturday - 26 October - 2024
کل 3913 امروز 6
1

پیام تبریک ریاست جمهوری به مناسبت روز ملی زعفران

  • کد خبر : 37996
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
پیام تبریک ریاست جمهوری به مناسبت روز ملی زعفران
«مسعود پزشکیان»، رئیس جمهور کشورمان در پیامی، روز ملی زعفران را به تلاشگران و دست‌اندرکاران این عرصه تبریک گفت. متن این پیام از سوی «غلامحسین مظفری»، استاندار خراسان رضوی در همایش روز ملی زعفران که صبح امروز در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، قرائت گردید.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:

«فعالان محترم حوزه زعفران

تولیدکنندگان عزیز، صنعتگران محترم و صادرکنندگان گرامی

در دورانی که جهان پُرشتاب در مسیر پیشرفت‌های علمی و اقتصادی گام برمی‌دارد و شعار توسعه پایدار در بستر نوآوری و نواندیشی محقق می‌شود، بهره‌گیری هوشمندانه از ظرفیت‌ها و استعدادهای بی‌نظیر کشور در جهت تقویت تولید و صادرات، ضرورتی انکارناپذیر است.

ایران عزیز، با طبیعتی متنوع و غنی، همواره مهد پرورش گیاهان ارزشمندی بوده که نقش اساسی در صادرات غیرنفتی ایفا می‌کنند، و در این میان، زعفران ایران، به عنوان «طلای سرخ»، همواره جایگاهی برجسته در بازارهای جهانی داشته است.

پنجم آبان‌ماه، به عنوان «روز ملی زعفران»، مجالی ارزشمند برای تجلیل از دستاوردها و تلاش‌های ماندگار کشاورزان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان این محصول گران‌سنگ به شمار می‌آید که همچون نگینی درخشان، تاریخ و فرهنگ ایران عزیزمان را مزین کرده است.

زعفران، این طلای سرخ، نه‌تنها نماد میراث کهن سرزمینمان خصوصاً در خراسان بزرگ است، بلکه سرمایه‌ای ارزشمند برای تقویت اقتصاد کشورمان و درخشش نام ایران در عرصه جهانی به شمار می‌آید.

با نامگذاری این روز ملی، گامی بلند در جهت پاسداشت این محصول ارزشمند و تقویت جایگاه برند زعفران ایران در بازارهای بین‌المللی برداشته شده است.

بر این باوریم، «زعفران» همان‌گونه که در طول تاریخ جایگاه برجسته‌ای داشته، امروز نیز می‌تواند با تکیه بر دانش نوین، فن‌آوری‌های پیشرفته و تلاش‌های همدلانه فعالان این حوزه، به نقطه اوجی بی‌سابقه دست پیدا کند.

به همین استناد نیز تاکید داریم که تقویت برند زعفران ایران در بازارهای بین‌المللی، نه تنها ضامن صیانت از این محصول راهبردی خواهد بود، بلکه موجبات افزایش رقابت‌پذیری کشورمان در بازار جهانی زعفران را فراهم خواهد نمود. زعفران ایران باید به جایگاه واقعی خود بازگردد و سهمی شایسته را در بازارهای جهانی از آن خود نماید.

در این راستا، از تمامی فعالان زنجیره ارزش زعفران انتظار می‌رود تا با همکاری، همفکری و همگرایی در تولید، ارتقای ظرفیت فرآوری و اقدامات منتج به صادرات این محصول و از آن مهم‌تر، معرفی زعفران ایران به بازارهای بین‌المللی پیشگام باشند. دولت نیز خود را موظف می‌داند تا با حمایت از تولیدکنندگان، فعالان حوزه فرآوری و صادرکنندگان این محصول، زمینه رشد و تعالی بیشتر این صنعت را فراهم آورد.

ضمن گرامیداشت این روز ملی، بر همبستگی، نوآوری و تلاش مستمر برای ارتقای جایگاه زعفران ایران در جهان تأکید نموده و امید داریم که با همدلی و همکاری، آینده‌ای درخشان‌تر برای این محصول ملی، رقم بخورد.

موفقیت و سربلندی همه شما عزیزان را از درگاه باری‌تعالی مسئلت دارم.»

 

والسلام‌علیکم‌ورحمته‌الله‌وبرکاته
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=37996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.