• امروز : یکشنبه - 6 آبان - 1403
  • برابر با : Sunday - 27 October - 2024
کل 3921 امروز 6
0
برای صدساله شدن نخست باید متولد شد

راهنمای اجرای استراتژی‌‌ها برای نومدیران

  • کد خبر : 38224
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
راهنمای اجرای استراتژی‌‌ها برای نومدیران
یکی از چالش‌‌های اصلی و مهمی که مدیران کم‌‌تجربه و گاه مدیران باسابقه با آن دست ‌‌به ‌‌گریبان هستند و نمی‌‌دانند چه اقداماتی را در مورد آن انجام دهند، اجرای استراتژی‌‌هایی است که در سازمان وجود دارد و با موانع و پیچیدگی‌‌های بسیاری روبه‌‌روست. البته این احتمال وجود دارد که برخی از این استراتژی‌‌ها قبل از حضور مدیران کنونی در سازمان تهیه و تدوین شده باشند و بعضی دیگر نیز توسط خود مدیران و رهبران کنونی سازمان طراحی و نهایی شده‌‌اند.

ه‌‌هرحال، مدیران تازه‌‌کاری که تجربه چندانی در زمینه اجرای استراتژی‌‌ها ندارند اما مجبور به انجام این کار هستند می‌توانند با به ‌‌کاربستن برخی رهنمون‌‌ها و پشت سر گذاشتن مراحل خاص در این زمینه به موفقیت دست پیدا کنند و استراتژی‌‌های سازمان را به بهترین شکل ممکن به مرحله اجرا درآورند.

در ادامه به چهار مرحله اصلی اجرای استراتژی‌‌ها و توصیه‌‌هایی کاربردی در این ‌‌خصوص اشاره خواهد شد.

 مرحله اول: تنش‌‌ها را مدیریت کنید

اجرای استراتژی‌‌ها چه بخواهیم و چه نخواهیم با مشکلات و تنش‌‌های متعددی همراه خواهد بود و در زمان اجرای استراتژی‌‌ها لازم است که این تنش‌‌ها کاملا مهار شوند. ریشه اصلی این تنش‌‌ها بروز تغییراتی است که در نتیجه اجرای استراتژی‌‌های جدید در ساختارها و فرآیندهای کاری سازمان به وجود می‌‌آید. در واقع تنش زمانی به وجود می‌‌آید و گسترش می‌‌یابد که دو نیروی قدرتمند در درون سازمان – یعنی ساختارها و روش‌های موجود و جاافتاده و کارکنان سنت‌‌گرا و محافظه‌‌کار از یکسو و ساختارها و روش‌های جدید و نوآورانه و کارکنان نوآور و سنت‌‌شکن – در برابر هم قرار می‌‌گیرند و این یعنی تقابل رشد و کنترل.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=38224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.