• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل 3092 امروز 1
6
فرشاد مومنی:

اقتصاد کشور به نفع غیرمولدها متمایل شده است

  • کد خبر : 10021
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷
اقتصاد کشور به نفع غیرمولدها متمایل شده است
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اقتصاد به نفع غیرمولدها لو رفته است. از این‌رو به بازسازی ساختاری سیستم نیاز داریم اما این بلوغ در سند لایحه برنامه 7 متجلی نشده است.

مراسم هیجدهمین سال نکوداشت مرحوم مصطفی عالی‌نسب، تأثیرگذارترین عضو شورای اقتصاد در دههٔ اول پس از انقلاب، با موضوع «عالی‌نسب و آینده‌ی توسعه در ایران» در موسسه دین و اقتصاد برگزار شد.

فرشاد مومنی در این مراسم با تاکید بر اینکه ارتقا تولید باید اصل قرار گیرد، گفت: اشتغال‌زایی با موعظه امکان‌پذیر نیست، مرحوم مطهری اقتصاد را نقد می‌کنند اما آن را بی‌اهمیت جلوه نمی‌دهند. باید امنیت اقتصاد و معیشت مردم فراهم شود. با عنایت خداوند هم مردم راه حق را انتخاب خواهند کرد.

وی با بیان اینکه نوعی ترویج حساسیت‌زدایی نسبت به سرنوشت بنگاه‌های تولیدی در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: برخی با افتخار از واردات خودروهای کارکرده سخن گفتند و برخی رسانه‌ها نیز از آن به عنوان یک حماسه یاد کردند، این سخنان نشان می‌دهد که اقتصاد به نفع غیرمولدها لو رفته است. از این‌رو به بازسازی ساختاری سیستم نیاز داریم و این بلوغ در سند لایحه برنامه 7 متجلی نشده و امید است که با مرام مرحوم عالی‌نسب‌ها اقتصاد و جامعه روی ریل بالندگی بیفتد.

این اقتصاددان و استاد دانشگاه، در مورد مرحوم عالی نسب اظهار داشت: گفت:  مرحوم عالی نسب به‌مانند محمد یونس، متفکر و  رهبر جامعهٔ مدنی بنگلادشی، به دنبال حذف فقر، عقب ماندگی و استثمار بود و باور داشت در جامعه‌ای که ربا وجود دارد امکان تحقق عدالت و استقلال نیز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نباید از اصول پایه و سرنوشت‌ساز توسعه عدول کنیم، تصریح کرد: افرادی بر این باورند که استراتژی‌های زمان جنگ و غیرجنگ متفاوت هستند اما آیا درست است که در شرایط غیرجنگی، کشور و اقتصاد با فساد گسترده و دلالی اداره شود؟ بدون تردید این مسیرها راه نجات ایران نخواهد بود.

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=10021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.