• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل 3161 امروز 1
5
میزبانی فرهنگستان نوآوری اتاق بازرگانی مشهد از ۲۱ روز چالش برانگیز

۴۵۰ نوجوان ایده‌های خود را به کسب و کار تبدیل کردند

  • کد خبر : 12476
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
۴۵۰ نوجوان ایده‌های خود را به کسب و کار تبدیل کردند
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: هدف اصلی برگزاری رویداد فرهنگستان نوآوری نوجوانان در چهار دوره از سوی اتاق مشهد، فراهم کردن زمینه توانمند‌سازی نسل فردای آینده‌سازان و کارآفرینان کشور است.

محمدرضا توکلی‌زاده، در اختتامیه چهارمین بوت‌کمپ آموزشی-تجربی مهارت‌های کارآفرینی، نوآوری و رهبری فرهنگستان نوآوری اتاق خراسان رضوی خاطرنشان کرد: حضور نسل نوجوان در این رویداد، تلاشی برای آشنایی با مبانی فعالیت‌های اقتصادی و ارزش‌آفرین، آموزش مهارت‌های راهبری و نوآوری و هدایت آن‌ها در مسیر اقدام‌های مولد و کارآفرینی است.
وی ضمن تأکید بر اهمیت استمرار برگزاری این جنس رویدادها که بستر جانشین‌پروری را در عرصه مدیریت اقتصادی فراهم می‌کند، متذکر شد: نسل جوان و نوجوان ما انگیزه‌ها و اندیشه‌های زیبایی دارند که اگر حمایت شوند، آینده‌ای زیبا برای این سرزمین خواهند ساخت.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی به نوجوانان حاضر در این رویداد عنوان کرد: امکانات و ظرفیت‌های امروز با سال‌ها و دهه‌های گذشته تفاوت دارد. زندگی در حال حاضر، به گونه‌ای متلاطم‌تر است؛ اما آنچه امروز شما نوجوانان در صورت استفاده از فرصت‌ها بدست می‌آورید، بیش از آن چیزی است که در گذشته با تلاش بسیار بدست می‌آمد. در واقع، وجود امکانات و زیرساخت‌های نوین که دسترسی به امکانات و اطلاعات را تسهیل کرده، نعمت و موهبت بزرگی برای نسل جدید به شمار می‌آید. توأمان در عرصه رقابت نیز شتاب فزاینده‌ای را شاهدیم که سبب می‌شود هر ایده برای تبدیل شدن به یک فرصت اقتصادی، مجال اندک و ارتقای مستمر نیاز داشته باشد.
توکلی‌زاده ادامه داد: جذابیت برگزاری چنین دوره‌هایی، حضور نسل جوان و ایده‌پردازی است که وارثان اصلی این کشورند و باید به مانند فرزند خود در آینده از این مرز و بوم مراقبت کنند. انگیزه‌هایی که در وجود نوجوانان و جوانان حاضر در این رویداد وجود دارد، ما را به خلق آینده‌ای بهتر امیدوار می‌کند. هدف اتاق خراسان رضوی در هنگام راه‌اندازی این دوره‌های آموزشی و انتقال تجربه این بود که در ساختن آینده استان و کشور به دست نسل آینده، سهمی داشته باشیم.

۲۱ روز چالش برانگیز
دبیر اجرایی فرهنگستان نوآوری نوجوانان اتاق بازرگانی خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به برگزاری چهارمین دوره این رویداد در ۲۱ روز اظهار کرد: منتخبان این دوره از بوت‌کمپ آموزشی- تجربی از میان ۴۵۰ نفر شرکت‌کننده انتخاب شدند و در قالب ۱۰ گروه به رقابت با یکدیگر پرداختند. این دوره فرهنگستان نوآوری، به نوعی یک بوت‌کمپ ملی بود؛ به گونه‌ای که نوجوانانی از شهرهای مختلف استان و کشور از جمله سقز، تهران، تربت‌جام، تربت‌حیدریه، نیشابور و سرخس در آن حضور داشتند.
لیدا تیموری ادامه داد: شرکت‌کنندگان در هفته نخست برگزاری بوت‌کمپ، مهارت‌های کارآفرینی و رهبری را آموختند و با یکدیگر در قالب گروه‌های مختلف، مرتبط شدند و در هفته پایانی، با رویکرد استارت‌آپ ویکند، مهارت‌های کارآفرینی را بروز دادند و یاد گرفتند چگونه ایده‌ها را به کسب‌وکار تبدیل کنند.

 اولویت، یادگیری است نه رقابت 
یکی از اعضای هیئت داوری در این دوره بوت‌کمپ فرهنگستان نوآوری نیز با تأکید بر اینکه بوت‌کمپ پیش از آنکه محل رقابت تیم‌های ایده‌پرداز باشد، محل یادگیری است، گفت: آنچه در داوری ایده‌ها و ارائه‌های گروه‌ها ملاک عمل ما بود، به گروه‌های شرکت‌کننده در این رویداد نیز توصیه کردیم تا یادگیری را بر رقابت، اولویت دهند.
علی جاهدی تصریح کرد: فضای واقعی بازار و کسب و کار می‌گوید بدانید یک مسئله چگونه مرتفع می‌شود و راه‌حل‌ها را به درستی بیابید.
وی افزود: این آمادگی و اشتیاق در شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌ علم و فناوری استان وجود دارد که افراد برگزیده در این بوت‌کمپ را به عنوان کارآموز بپذیرند تا این افراد، مهارت‌های کسب‌وکار و کارآفرینی را در عمل یاد بگیرند.
شهریار آل شیخ، دیگر عضو هیئت داوران این رویداد نیز با قدردانی از ایده‌پردازی نوجوانان در این بوت‌کمپ با اشاره به اشتیاق و شور شرکت‌کنندگان در این رقابت، گفت: ایده‌های خلاقانه شرکت‌کنندگان در این رقابت، انتخاب را برای داوران دشوار کرد و امیدواریم شرکت‌کنندگان در این رویداد، با همین روحیه و انرژی، فعالیت‌های خلاقانه و ایده‌های بزرگ خود را در آینده نیز دنبال کنند.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=12476

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.