• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
کل 3130 امروز 0
0
به دنبال زمین لرزه‌های رخ داده در هرات

بازسازی هرات با مشارکت فعالان اقتصادی ایران و افغانستان آغاز شد

  • کد خبر : 16366
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
بازسازی هرات با مشارکت فعالان اقتصادی ایران و افغانستان آغاز شد
ایرنا- رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان گفت: فعالان اقتصادی ایران و افغانستان با همراهی بزرگان ولایت هرات و جامعه یاوران خراسان، مشارکت در بازسازی مناطق زلزله زده هرات را در قالب اختصاص کمکهای نقدی و ارسال مصالح ساختمانی به طور رایگان آغاز کردند.

محمود سیادت روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام از باب وظیفه و رسالت اجتماعی فعالان اقتصادی انجام گرفته است که طرح اولیه آن توسط بزرگان ولایت هرات و اتاق مشترک ایران و افغانستان مطرح و نشستهای هماهنگی آن طی یک ماه گذشته برگزار شد.

وی بیان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، جامعه یاوری خراسان که وابسته به اتاق بازرگانی مشهد بوده و از ۳۰ سال قبل با حضور بزرگانی از جمله غلامحسین شافعی، مرحوم عثمان محمدپرست و مرحوم کاشانی بنیانگذاری شد و تاکنون بیش از هزار بیمارستان و مدرسه و اماکن مسکونی خسارت دیده از زلزله یا سیل را بازسازی کرده است، به عنوان محل دریافت کمکهای نقدی و غیرنقدی فعالان اقتصادی قرار گرفت.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان با اشاره به استقبال مطلوب فعالان اقتصادی از کمک به بازسازی مناطق زلزله زده هرات گفت: برخی از فعالان اقتصادی صنعتگر ایرانی و افغانستانی تامین هزینه مصالح ساختمانی مانند تامین هزار و ۵۰۰ تن سیمان، آهن آلات و ایزوگام را متقبل شدند.

به گفته وی، افرادی از امارات، لبنان و استانبول کمکهایی را در این زمینه ارسال کردند، یک بانوی درد آشنای ایرانی که از حامیان همیشگی مهاجران افغانستانی و ایرانیان آسیب پذیر است، به تنهایی ۲۰ میلیارد ریال برای بازسازی مناطق زلزله زده هرات پرداخت کرد.

سیادت ادامه داد: تاکنون اعداد مناسبی برای کمک به بازسازی مناطق زلزله زده هرات جمع آوری شده است و امروز نمایندگان فعالان اقتصادی مشارکت کننده در این اقدام نیکوکارانه، عازم هرات شدند تا عملیات ساختمانی را آغاز کنند.

به گفته وی، در این مسیر از حساب بانکی جامعه یاوری خراسان در افغانستان استفاده و ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی روستایی انجام می شود که آغازی نو در تحکیم روابط ایران و افغانستان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، وقوع زلزله ۱۵ مهرماه گذشته در افغانستان و آسیب دیدن بسیاری از واحدهای مسکونی به ویژه در روستاهای هرات، (با توجه به نزدیکی جغرافیایی خراسان و هرات) برخی از خیران و فعالان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را بر آن داشت تا برای کمک به مردم افغانستان گام بردارند.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=16366

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.