• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل 3057 امروز 0
5

پوشش ضمانت نامه‌های اعتباری صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به 100درصد رسید

  • کد خبر : 18847
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۸:۴۶
پوشش ضمانت نامه‌های اعتباری صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به 100درصد رسید
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک گفت: با تصویب هیات‌وزیران و در راستای حمایت از صنایع کوچک و تسهیل فرآیند ارائه خدمات صندوق به متقاضیان، پوشش ضمانت‌‌‌نامه‌‌‌های اعتباری صندوق از ۷۰ به ۱۰۰‌درصد اصل تسهیلات افزایش یافت.

به گزارش صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، محمدحسین مقیسه بیان کرد: براساس ماده ۵ اساسنامه، مصوب سال ۱۳۸۴ هیات‌وزیران، ضمانت‌‌‌نامه‌‌‌های صادره تاکنون صرفا ۷۰‌درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی نظام بانکی را تضمین می‌‌‌کرده است که با اصلاح این بند اساسنامه، صندوق از این پس می‌‌‌تواند ۱۰۰درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی به صنایع کوچک را نزد نظام مالی و اعتباری کشور تضمین کند.

وی افزود: صدور ضمانت‌‌‌نامه‌‌‌های اعتباری به مبلغ ۵میلیارد تومان با پوشش ۷۰درصدی، چالش‌‌‌هایی را برای واحدهای صنعتی و همچنین نظام بانکی ایجاد کرده بود که با افزایش پوشش به۱۰۰درصد، مسیر تامین مالی از طریق ضمانت‌‌‌نامه‌‌‌های اعتباری صندوق، برای تولیدکنندگان مشمول تعریف صنایع کوچک کوتاه‌‌‌تر و آسان‌‌‌تر شده است. حذف مسیرها و فرآیندهای موازی در صندوق و بانک به‌‌‌ویژه در بخش‌‌‌های تشکیل پرونده، ارزیابی و وثیقه‌‌‌سپاری زمان انتظار را برای مشتریان کوتاه و دریافت تسهیلات را آسان‌‌‌تر از گذشته کرده است. اصلاحیه مذکور در اساسنامه به پیشنهاد هیات‌مدیره، تصویب مجمع عمومی صندوق و تایید نهایی هیات‌وزیران در راستای حمایت از صنایع کوچک و کمک به رفع موانع تولید ایشان در سالی که مزین به شعار «مهار تورم و رشد تولید» است انجام پذیرفته است.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=18847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.