• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل 3114 امروز 0
2
رئیس کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد:

لزوم ایجاد تناسب بین رشته‌های آموزشی و نیاز روز کشور

  • کد خبر : 21623
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
لزوم ایجاد تناسب بین رشته‌های آموزشی و نیاز روز کشور
رئیس کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی بر لزوم ایجاد تناسب بین آموزش‌ها و رشته‌های تحصیلی با نیاز روز کشور تاکید و اظهار کرد: آموزش‌های کنونی متناسب با دانش و تکنولوژی جهان نیز نمی‌باشد و باید به هرم آموزشی در آموزش‌هایمان توجه بیشتری بشود.

«رضا حمیدی» در چهارمین گردهمایی (چهره ارغوانی) در حوزه نیکوکاری اظهار داشت: باید به آموزش‌ها از لحاظ کیفیت و کمیت توجه بیشتری شود. امروز با توجه به اینکه تناسب لازم میان آموزش و نیاز کشور به ویژه در بخش صنعت وجود ندارد، متاسفانه عمده صنایع در تامین نیروی انسانی با چالش روبه‌رو هستند. امروز در حالیکه صنایع با کمبود کارگر مواجهند، تعداد زیادی مهندس فارغ التحصیل شده از دانشگاه‌ها در کشور داریم. از طرفی، تعداد قابل توجهی از نیروهای تحصیل‌کرده، اقدام به مهاجرت از کشور می‌کنند  .

رئیس هیات امناء مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان یادآور شد: در آموزش‌هایمان باید به تکنولوژی توجه نماییم؛ اما متاسفانه در این حوزه دچار عقب ماندگی هستیم. همچنین باید به هوش مصنوعی و کاربرد آن توجه جدی داشته باشیم .

رئیس کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی و ارتقاء اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی مشهد، در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توجه به تولید انرژی پاک در کشور تاکید کرد و گفت: شهر مشهد بضاعت آن را دارد که اولین شهر انرژی خورشیدی در کشور باشد و این در حالی است که در حال حاضر تنها یک‌ونیم درصد از انرژی مصرفی ما، انرژی پاک است. به نظر من همه ما صنعتگران باید با توجه به مسئولیت‌های اجتماعی  خود، به این مقوله ورود نماییم.

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=21623

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.