• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل 3070 امروز 6
3

تیلور سوئیفت چه درس‌هایی از برند شخصی به ما می‌آموزد؟

  • کد خبر : 22039
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
تیلور سوئیفت چه درس‌هایی از برند شخصی به ما می‌آموزد؟
از منظر نشریه فوربز، تیلور سوئیفت خواننده مشهور و موفق آمریکایی برند شخصی موفقی را ایجاد کرده است که می‌تواند برای سایرین الهام بخش باشد.

تعداد کمی از برندهای شخصی به اندازه تیلور سوئیفت می‌درخشند. او با استعداد شگفت‌انگیز در موسیقی به دنیا آمد ولی با پرورش یک برند شخصی در طول دودهه گذشته این استعداد را با مخاطبان بسیار گسترده‌ای به اشتراک گذاشته است.

اما نتیجه چه بوده است؟ تیلور سوئیفت، پدیده‌­ای که دارایی­‌اش به 1.1 میلیارد دلار می‌­رسد و تعداد طرفدارانش نصف جمعیت آمریکاست. برند او آنچنان قدرتمند است که رابطه‌اش با بازیکن برتر فوتبال آمریکایی تراویس کلسی برندی به ارزش 122 میلیون دلار برای لیگ ملی فوتبال ایجاد کرد. سابقه او در ساخت چهارمین آلبوم برنده جایزه سال گرمی نیز به جذابیت او می‌­افزاید.

ولی جالبتر این است که سوئیفت به عنوان یک خواننده سبک کانتری کار خود را آغاز کرد، آن را به بهترین شکل انجام داد و سپس به عنوان یک هنرمند سبک پاپ در صدر جدول قرار گرفت. او به سبک­‌های راک و محلی نیز اجرا کرده است. با اینحال، ویژگی‌های برند او هرگز متزلزل نشد. بنابراین هرکسی که فکر می­‌کند تغییر شغل به معنای ایجاد یک برند شخصی کاملا جدید باشد می‌­تواند راحت باشد؛ اگر برند شخصی شما از خود واقعی‌تان بیرون بیاد، حتی زمانی که درحال یک بازآفرینی شغلی هستید نیز حفظ می‌شود.

نشریه فوربز معتقد است که عناصر کلیدی وجود دارد که برند تیلور سوئیفت را تا این حد رشک‌برانگیز و ماندگار کرده است و دیگران نیز می‌توانند آن را در برند خود به کار گیرند.

واقعی بودن
اصالت در راس برند تیلور سوئیفت قرار دارد. با رفتن از ژانری به ژانر دیگر، او به خود وفادار مانده است. این رویکرد واقعی او به موسیقی‌اش برای شخصیت عمومی او در میان طرفدارانش تداعی کننده است، به‌طوری که آنها شکنندگی و باز بودن او را می‌ستایند.

اصالت سوئیفت در متن آهنگ­‌هایی او نیز منعکس می‌شود که معمولا از تجربیات شخصی و احساساتش بیرون می‌­آیند. او با مطرح کردن صریح شادی‌­ها، دلشکستگی‌‌ها و مبارزاتش ارتباطی قوی با مخاطب خود برقرار می‌کند. این شفافیت حس اعتماد و وفاداری ایجاد می­‌کند. و این‌ها ویژگی‌­های مهم یک برند شخصی قوی هستند.

ملموس بودن
سوئیفت باوجود موفقیت بزرگی که بدست آورده است چهره‌­ای ساده را حفظ کرده است، که سبب می‌شود طرفدارانش احساس کنند با او در سفر هستند. حضور فراگیر او در رسانه­‌های اجتماعی که به‌طور منظم با طرفدارانش ارتباط برقرار می‌کند نیز این حس همذات پنداری را تقویت کرده است. او جزئیات زندگی شخصی خود را در موسیقی‌­اش آشکار می‌کند و با اینکه این جزئیات ظریف هستند طرفدارانش سریعا آن را شناسایی می‌­کنند.

سخت‌کوشی
برند شخصی سوئیفت با فداکاری تزلزل‌ناپذیر او به هنر خود مشخص می‌شود. او که به دلیل توجه دقیق به جزئیات و اخلاق کاری مشهور است، و خود را به عنوان یک حرفه‌­ای کامل معرفی کرده است. سوئیفت از برنامه‌ریزی استراتژیک برای انتشار آلبوم‌هایش گرفته تا اجرای زنده جذاب، تعهد خود را به ممتاز بودن نشان داده است.

حرفه‌­ای بودن او اما فراتر از صحنه است، چراکه فعالانه در بخش تجاری حرفه خود شرکت می‌­کند. سوئیفت در مورد حقوق هنرمندان صحبت می­‌کند و در برابر اقدامات ناعادلانه صنعت موضع گرفته است.

طرفداران پرشور
برندهای قوی مانند اپل و واربی پارکر می‌دانند که ایجاد طرفداران مهم است و تبدیل آنها به مروج کلید رشد و حفظ یک نام تجاری قدرتمند است. سوئیفتی­‌ها بخش مهمی از برند تیلور سوئیفت هستند. نتایج یک نظرسنجی نشان می­‌دهد که بیش از 53 درصد از آمریکایی‌ها طرفدار تیلور سویفت هستند که 16 درصد آنها خود را سوئیفتی می‌دانند. اما او در برابر طرفدارانش ناسپاس نیست؛ بلکه به آنها نشان می‌دهد که به سلامت آنها اهمیت می­‌دهد.

همدلی واقعی
بسیاری از سلبریتی‌ها به خدمت‌رسانی به جامعه اهمیت می‌­دهند و آن را به طور بسیار علنی انجام می­‌دهند، اما سوئیفت در طول فعالیت بشردوستانه خود، که شامل حمایت از آموزش، امدادرسانی در بلایای طبیعی و بازماندگان تجاوز جنسی است، همدلی و شفقت واقعی از خود نشان می­‌دهد. این نگرانی برای دیگران، او را برای طرفداران محبوب کرده و ویژگی همدل بودن برند شخصی او را تقویت کرده است.

به گزارش بیزینس اینسایدر، او در ریودوژانیرو به اعضای خدمه دستور داد تا پس از آنکه طرفداران در گرمای شدید شعار می‌دادند، آب توزیع کنند. در شبکه‌های اجتماعی، تیلور سوئیفت با لایک کردن، کامنت گذاشتن و اشتراک گذاری پست­‌های طرفدارانش با آن‌ها وارد تعامل می‌­شود.

اعتماد به نفس
از ریسک کردن، چون امتحان ژانرهای مختلف موسیقی گرفته تا به مبارزه طلبیدن پلتفرم استریم اسپاتیفای، سوئیفت ثابت می‌­کند که مایل است هرچند وقت یکبار موضع خود را نشان دهد. او به اهداف خود متعهد است و وقتی احساس شدیدی نسبت به چیزی دارد از هنجارشکنی نمی­‌ترسد.

در سال 2014، او کل مجموعه آهنگ­‌های خود را از پلتفرم اسپاتیفای خارج کرد، زیرا معتقد است که «موسیقی نباید رایگان باشد». اسپاتیفای سعی کرد با راه‌اندازی یک کمپین با هدف جذب طرفداران سوئیفت برای ترغیب او به بازگشت به سایت اختلاف را حل کند. اما او محکم ایستاد.

تکامل یافتن
دگرگونی پیوسته تیلور سوئیفت نه­‌تنها در موسیقی بلکه در تصویر عمومی او نیز مشهود است. او به زیبایی از چهره محبوب کانتری به نماد پاپ و از عصری به عصر دیگر حرکت می‌کند. سازگاری‌­اش به او قدرت ماندگاری می دهد، و ارتباط قوی با مخاطبانی که اکنون شامل چندین نسل است را حفظ می‌کند. اما این تمایل به ریسک کردن و کشف راه‌های خلاقانه مختلف همیشه براساس ارزش‌های بنیادی است که او هرگز در آنها تردید نمی‌کند.

برند شخصی تیلور سوئیفت گواهی بر اصالت اوست. جای تعجب نیست که او در سال 2023 توسط مجله تایم به عنوان شخصیت سال انتخاب شد. برندهای شخصی مؤثر هرگز ریشه در تقلید ندارند، اما می‌­توانند ریشه در الهام داشته باشند. از تیلور تاثیر بگیرید و حرفه‌­ای بسازید که با ویژگی‌­های واقعی شما هماهنگ باشد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=22039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.