• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل 3070 امروز 6
4
با رشد بی سابقه در سال جاری و دهه آینده

صنعت گردشگری 11.1 هزار میلیارد دلار به اقتصاد جهانی اضافه می کند

  • کد خبر : 25237
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
صنعت گردشگری 11.1 هزار میلیارد دلار به اقتصاد جهانی اضافه می کند
داده‌های شورای جهانی سفر و گردشگری، از رشد بی‌سابقه گردشگری جهانی در سال جاری و دهه آینده حکایت دارد به گونه‌ای که این صنعت در سال جاری میلادی می‌تواند 11.1 هزار میلیارد دلار بر اقتصادی جهانی اثر بگذارد.

تأثیر صنعت گردشگری بر اقتصاد جهانی همچنان در حال افزایش است. انتظار می‌رود امسال این صنعت، اثری تاریخی به ارزش ۱۱٫۱ هزار میلیارد دلاری بر اقتصاد جهانی بگذارد و از بالاترین رقم قبلی خود یعنی ۱۰ هزار میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ فراتر رود.

پیش‌بینی می‌شود در دهه آینده، صنعت گردشگری به صنعتی ۱۶ هزار میلیارد دلاری تبدیل شود و ۱۱٫۴ درصد از کل تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل ‌دهد.

امروزه از هر ۱۰ نفر ۱ نفر در مشاغل مرتبط با گردشگری مشغول به کار هستند. تا سال ۲۰۳۴ این رقم به حدود ۱۲٫۲ درصد از کل مشاغل جهانی افزایش خواهد یافت. این داده‌ها بخشی از تحقیقات تأثیر اقتصادی جهانی در سال ۲۰۲۴ است که در روز پنجشنبه توسط شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC)، گروهی پیشرو درزمینهٔ تعیین کمیت تأثیر اقتصادی صنعت گردشگری در سطح جهانی منتشر شد.

آمار جدید مرتبط با رشد صنعت گردشگری مطابق با پیش‌بینی‌های قبلی گزارش‌شده توسط این گروه است. سال گذشته، مطالعه مشابهی پیش‌بینی کرد که این صنعت تا سال ۲۰۳۳ ارزشی برابر ۱۵٫۵ هزار میلیارد دلار خواهد داشت.

اما جزئیات این گزارش تصویر ظریف‌تر و قابل‌توجه‌تری را ارائه می‌دهد: احیای بی‌سابقه صنعت گردشگری جهانی در سال ۲۰۲۳ بدون کمک زیادی از سوی بازارهای چین و آمریکا رخ‌داده است؛ مقاصدی که نرخ سفرهای بین‌المللی در آن‌ها همچنان به‌طور قابل‌توجهی از سطوح قبل از همه‌گیری ‌پایین‌تر است. احتمال بهبود تدریجی این بازارها است که پتانسیل رکوردشکنی در سال جاری را ایجاد کرده است.

درمجموع، انتظار می‌رود که ۱۴۲ کشور از ۱۸۵ کشور موردبررسی در سال ۲۰۲۴ از سطح عملکرد گردشگری سال ۲۰۱۹ خود فراتر بروند و تقریباً از همه آن‌ها نیز انتظار می‌رود رشد سال‌به‌سال را در صنعت گردشگری خود شاهد باشند.

به بیانی دیگر، نه‌تنها اقتصاد گردشگری در سال جاری در سطح جهانی رکوردشکنی خواهد کرد، بلکه در هر یک از این سطوح محلی نیز رکوردها را خواهد شکست. براساس گزارش صنعت گردشگری تنها احیا نشده است، این صنعت علاوه بر احیا، در حال رونق گرفتن است و به بخشی بسیار قدرتمند در اقتصاد تبدیل‌شده است.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=25237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.