• امروز : شنبه - 6 مرداد - 1403
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 3507 امروز 0
2
در دنیای امروز، مزیت رقابتی یعنی چه کسی داده‏‏‌های بیشتری در اختیار دارد

تحول پپسی در تجزیه‏‏‌ و تحلیل بینش مشتری

  • کد خبر : 26958
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
تحول پپسی در تجزیه‏‏‌ و تحلیل بینش مشتری
شاید عجیب باشد که بدانیم فردی که در یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‏‏‌شده‏‏‌ترین شرکت‌های دنیا، مسوول احیای یک بخش هسته‏‏‌ای کسب و کار شده که حدود ۱۰۰۰ فرد حرفه‏‏‌ای در آن کار می‏‏‌کنند، اذعان کرده این اولین تجربه‏‏‌ کاری‏‏‌اش در این حوزه بوده است. استفن گنز، مدیر ارشد تجزیه و تحلیل بینش مشتری در شرکت پپسی، می‏‏‌گوید: «من بازاریابم و قبلا هیچ‏‏‌گاه در بخش بینش مشتری کار نکرده بودم.» اما چشم‏‏‌انداز تازه و «کنجکاوی سیری‏‏‌ناپذیر در مورد انسان‏‏‌ها»، به گنز و تیم جهانی‏‏‌اش کمک کرد تصورشان را در مورد کارکرد بخش بینش مشتری تغییر دهند و مجموعه مهارت‏‏‌های جدیدی را برای آن تعریف و ایجاد کنند.

وقتی گنز در سال ۲۰۱۷ به شرکت پپسی پیوست، با یک وضعیت از هم گسیخته مواجه شد. او توضیح می‌‌‌دهد «تعداد زیادی نیروی کار بسیار بااستعداد و سختکوش داشتیم که کار خودشان را می‌‌‌کردند و هیچ انگیزه‌‌‌ای برای اینکه ارتباط جهانی بین این تلاش‌‌‌ها ایجاد شود وجود نداشت. این در حالی بود که باید به صورت جمعی از مهارت‌‌‌های جهانی استفاده می‌‌‌کردیم تا به بازارهای محلی ارزش اضافه کنیم و برای این کار به یکسری ابزارها و قابلیت‌‌‌ها نیاز داشتیم.

گنز اخیرا در مورد چگونگی تکامل نقش مدیریت «بینش مشتری» (رصد رفتار مشتری با استفاده از داده‌‌‌های موجود، به منظور شناخت بهتر مشتریان که به شرکت‌ها امکان می‌‌‌دهد تصمیم‌‌‌های کسب و کار آگاهانه‌‌‌تری بگیرند)، دیدگاهش برای سازمانی که با ایجاد حلقه‌‌‌های یادگیری غنی‌‌‌شده با داده رشد می‌‌‌کند، و قابلیت‌‌‌های مورد نیاز در جهت توانمندسازی یک تیم جهانی، با strategy+business گفت‌‌‌وگو کرده است.

S+B: چشم‌‌‌انداز گسترده‌‌‌تر بینش مشتری چه شکلی است و این بخش در طول زمان چطور تغییر کرده است؟

گنز: در کسب و کار ما، محرک‌‌‌های مزیت رقابتی قبلا به مقیاس فیزیکی مرتبط بودند. اما این مزیت‌‌‌ها کم‌کم از بین رفته‌‌‌اند و دیگر مقیاس فیزیکی ملاک نیست. امروز، مزیت رقابتی یعنی چه کسی داده‌‌‌های بیشتری در اختیار دارد و چه کسی می‌تواند از این داده‌‌‌ها به بهترین نحو  برای افزایش آگاهی مشتری و تصمیم‌گیری تجاری بهتر استفاده کند.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=26958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.