• امروز : یکشنبه - 6 آبان - 1403
  • برابر با : Sunday - 27 October - 2024
کل 3921 امروز 6
1
با پیگیری‌های دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اتفاق افتاد؛

قفل صدور پایان کار صنعتی در عرصه و اعیان برای صنایع محور غرب مشهد باز شد

  • کد خبر : 38217
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
قفل صدور پایان کار صنعتی در عرصه و اعیان برای صنایع محور غرب مشهد باز شد
رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان از صدور اولین پایان کار صنعتی در عرصه و اعیان برای یکی از واحدهای تولیدی مستقر در محور غرب مشهد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «علی اکبر لبافی» در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: صنایع  مستقر در محور غرب مشهد، در هنگام اخذ مجوز در حریم شهر قرار نداشته اند و قدمت برخی از آن‌ها ۴۰ الی ۵۰ سال است؛ اما با گسترش و توسعه شهر، این واحدها در حریم قرار گرفتند. نکته اساسی این است که این واحدها در  عرصه و اعیان، پایان کار صنعتی نداشتند؛ لذا نمی توانستند توسعه پیدا کنند و علاوه بر این، به دلیل نداشتن اسناد برای وثیقه گذاشتن نزد سیستم بانکی از اخذ تسهیلات محروم بودند. بنابراین مجموعه تولیدی مستقر در این محور نمی توانستند بدون دغدغه ادامه حیات دهند.

وی ادامه داد: موضوع ضرورت صدور پایان کار صنعتی در عرصه و اعیان برای واحدهای غرب مشهد در دستور کار دبیرخانه شورای گفت و گو قرار گرفت و پس از برگزاری جلسات متعدد و مشارکت همه بخش ها و کمک دستگاه قضایی منجر به توافق ۸ بندی بین بخش خصوصی، شهرداری و شورای شهر شد. این پیشنهادات ۸ بندی عینا در جلسه شورای گفت و گو بدون رای مخالف، تصویب و برای اجرا ابلاغ گردید.

لبافی افزود: از آن جا که بیشترین صنایع مشهد در محور غرب قرار دارند و بیش از یک هزار واحد مشمول این مصوبه می شوند، به دلیل اهمیت موضوع، مصوبات شورای گفت و گو در این زمینه عینا در کارگروه زیر بنایی و شورای برنامه ریزی و توسعه تایید و ابلاغ شد اما علیرغم پیگیری های مستمر و نشست های بعدی کماکان روند اجرا رضایت‌بخش نبود که در نهایت پس از تلاش های مستمر و نشست های بعدی دبیرخانه شورا، قفل صدور پایانه کار صنعتی برای واحدهای غرب مشهد  در عرصه و اعیان باز شد و اولین پایان کار برای واحدهای محور غرب صادر گردید. امیدواریم این روند برای سایر واحدها نیز تسریع گردد.

 

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=38217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.