• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل 3090 امروز 3
8
رئیس کمیسیون مدیریت واردات و بازرگانی داخلی اتاق مشهد تاکید کرد:

برقراری دیپلماسی اقتصادی با شرق آسیا، راهی برای توسعه تجاری کشور

  • کد خبر : 13648
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
برقراری دیپلماسی اقتصادی با شرق آسیا، راهی برای توسعه تجاری کشور
رئیس کمیسیون مدیریت واردات و بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: در راستای توسعه تجاری با کشورهای شرق آسیا، بایستی به مقوله برقراری دیپلماسی اقتصادی با آنها، توجه ویژه‌‎ای داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مشهد، «سعید بامشکی»، در گفت‌وگو با خبرنگار ما، از دیدار چندی پیش جمعی از فعالان اقتصادی استان با سفیر کره جنوبی در آن کشور سخن گفت و اظهار کرد: طی دیداری که چندی پیش با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی داشتیم؛ در خصوص نقش اتاق بازرگانی در پیگیری و‌ گره‌گشایی معضلات اقتصادی، پتانسیل‌های مطلوب این پارلمان در پیگیری دغدغه‌های بخش خصوصی و اهداف و چشم‌انداز اتاق مشهد به ویژه کمیسیون مدیریت واردات و بازرگانی داخلی به گفت‌وگو پرداختیم.

وی گفت: برقراری تعامل و ارتباط میان ایران و کره جنوبی به ویژه در حوزه تامین ادوات و تجهیزات کشاورزی خصوصا واردات تراکتور از کره جنوبی به ایران و انجام اقدامات لازم جهت واردات موتورهای برقی که می‌توان به عنوان دستور کار در کمیسیون واردات و بازرگانی داخلی اتاق مشهد مطرح نمود؛ از جمله مباحثی بود که در نشست مذکور به آن پرداخته شد.

بامشکی افزود: برقراری ارتباط با شهرداری مشهد جهت واردات ناوگان‌ حمل و نقل عمومی از کره جنوبی هم می‌تواند یکی از دستورکارهای آینده کمیسیون ما باشد که امیدواریم با ایجاد یک تعامل دوسویه و مطلوب میان طرفین؛ شاهد اتفاقاتی باشیم که در نهایت به نفع مردم استان و کشورمان باشد.

رئیس کمیسیون مدیریت واردات و بازرگانی داخلی اتاق مشهد اذعان کرد: کره جنوبی یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود و با ایجاد تعاملی دوستانه با این کشور، می‌توانیم تحولات و دستاوردهای درخشانی را برای کشورمان در عرصه اقتصادی به ارمغان بیاوریم. بنا به گفته سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی، این کشور نسبت به توسعه مراودات تجاری با ایران، مشتاق و متمایل است و این خود فرصتی است که می‌بایست آن را غنیمت شمرده و نهایت بهره‌وری اقتصادی را از آن داشته باشیم.

 

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=13648

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.