• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل 3160 امروز 0
8
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

ناترازی در حوزه انرژی مانع بزرگی در دستیابی به توسعه پایدار است

  • کد خبر : 14171
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
ناترازی در حوزه انرژی مانع بزرگی در دستیابی به توسعه پایدار است
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بحث ناترازی در حوزه انرژی (برق و گاز) مانع بزرگی برای رسیدن به توسعه پایدار کشور است و چالش‌های ناشی از این اتفاق برای صنایع، طبیعتا آثاری منفی بر پیکره اقتصادی کشور خواهد گذاشت.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «پیام باقری» اظهار کرد: بحث ناترازی در حوزه انرژی (برق و گاز) مانع بزرگی برای رسیدن به توسعه پایدار کشور است. ما در اتاق ایران برای مطالبه گری به منظور حل این مشکلات به راه حل‌های مشخصی رسیده‌ایم و در راستای کنش‌گری برای بهینه‌سازی مصرف انرژی، سرمایه‌گذاری در حوزه تولید انرژی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر گام‌هایی برداشته‌ایم و قطعا از ظرفیت‌های تشکلی در این حوزه استفاده خواهیم کرد. کمیسیون‌های تخصصی اتاق نیز در این حوزه خلق محتوا کرده و رویکردها و راهکارهای خود را به ما ارائه می‌کنند و امید می‌رود با تعامل سازنده با مسئولان کشور و نمایندگان مجلس، شاهد پیاده‌سازی راهکارهای عملیاتی برای حل این معضل باشیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: قطعا برای توسعه ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه اقتصاد برنامه داریم؛ چرا که معتقدیم بضاعت و استعداد فراوانی در بخش خصوصی وجود دارد که بخش قابل توجهی از آن در فعالیت‌های اتاق بازرگانی نمود می‌یابد.

باقری افزود: مجموعه فعالین اقتصادی که ذیل چتر اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور قرار دارند ظرفیت‌های بالقوهای هستند که این ظرفیت‌ها در ارائه مشورت به اتاق ایران باید به فعلیت رسانده شود. با توجه به اینکه کمیسیون‌های تخصصی اتاق‌های استانی فعال شده است، این کمیسیون‌ها می‌توانند در ارائه پیشنهادات به اتاق ایران مشارکت داشته باشند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گریزی هم به برخی ظرفیت‌‌های اقتصادی و صادراتی استان خراسان رضوی زد و گفت: باور داریم که خراسان منطقه مستعدی در انجام فعالیت‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف است. این استان توانایی ویژه‌ای در صدور خدمات فنی و مهندسی و صادرات تجهیزات به کشورهای همسایه دارد و قطعا باز شدن گره‌های موجود در این زمینه، به رونق اقتصادی منطقه شرق کشور منجر خواهد شد.

وی تاکید کرد: یکی از مسائل جدی ما در اتاق ایران، همفکری با اتاق‌های استانی است و قطعا در این گفتمان‌ها راهکارهای بسیار خوبی نهفته است و اگر ما بتوانیم این تجارب ارزنده را در مسیر درست جهت‌دهی کنیم، این مهم می‌تواند در توسعه فعالیت و اثرگذاری بخش خصوصی و بالتبع آن توسعه اقتصادی پایدار کشور موثر واقع شود. علاوه بر این، با اتاق‌های مشترک نیز در راستای دستیابی به هم افزایی بیشتر، هم اندیشی خواهیم داشت.

 

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=14171

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.