• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل 3058 امروز 1
4
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران مطرح کرد:

چالش واردات ماشین‌آلات معدنی و تعطیلی حدود 50درصد معادن کشور

  • کد خبر : 14253
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
چالش واردات ماشین‌آلات معدنی و تعطیلی حدود 50درصد معادن کشور
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: محدودیت‌های موجود در مسیر واردات ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی، موجب تعطیلی 50 درصدی معادن کشور شده است. از سویی، افزایش قیمت ماشین‌آلات موجب کاهش کیفیت محصول تولیدی و غیر رقابتی شدن تولید می‌شود.
بهرام شکوری در خصوص مشکلات واردات تجهیزات معدن اظهار کرد: عمده فعالیت‌های معدنی نیازمند تجهیزات خاص و ویژه است و در شرایط تحریم، فعالان اقتصادی با هزینه‌های زیادی ماشین‌آلات خود را تامین می‌کنند و در این شرایط دولت باید به آن‌ها در این خصوص کمک کند.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: اما متاسفانه در عمل می‌بینیم موانع و محدودیت‌های بسیاری اعمال می‌شود و سبب شده دسترسی فعالان به ماشین‌آلات به حداقل برسد و تجهیزات موجود در کشور با قیمت بسیار بالایی به فروش برسد و این وضعیت، مزیت رقابتی را از معادن می‌گیرد. با این سیاست‌گذاری‌ها نمی‌توانیم به رشد تولید در صنعت معدن برسیم.

وی ادامه داد: برخی افراد تولید داخلی را به عنوان دستاویزی برای این موضوع مطرح می‌کنند، اما بر اساس محاسبات انجام شده کل تولید تجهیزات معدنی در کشور به 50 میلیون دلار نمی‌رسد، اما نیاز داخلی کشور حدود 2 میلیارد دلار می‌باشد.

شکوری تصریح کرد: به جای ایجاد مانع شرکت‌های داخلی نیز باید در راستای واردات ماشین‌آلات فعال شوند و سرویس و نگهداری ماشین‌آلات معدنی را بر عهده بگیرند و سود لازم از قبل تولید ماشین آلات به دست آورند و دولت هم باید ورود ماشین آلات را آزاد کند

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=14253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.