• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
کل 3173 امروز 0
7
نایب رئیس کمیسیون مدیریت واردات و بازرگانی داخلی اتاق مشهد تشریح کرد

ضرورت ایجاد شرایط منطقی در بازگشت ارز حاصل از صادرات

  • کد خبر : 14829
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۱۱
ضرورت ایجاد شرایط منطقی در بازگشت ارز حاصل از صادرات
نایب رئیس کمیسیون مدیریت واردات و بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: صادرکنندگان در موضوعات تامین مالی و نقل و انتقال پول در عرصه بین‌الملل مشکلات عدیده‌ای دارند و این در حالی است که صندوق‌ها و بانک‌‎های دولتی و خصولتی که وظیفه حمایت مالی از صادرکنندگان را دارند، عملا هیچگونه فعالیت مثبتی در راستای حمایت از این قشر انجام نمی‌دهند. دولت باید با اراده و عزم جدی و عملی، در حمایت از صادرکنندگان وارد میدان شود و بانک‌ها را ملزم به صدور ضمانت‌نامه با کمترین هزینه برای بخش خصوصی نماید.

به گزارش روابط عمومی اتاق مشهد، «مرتضی قندچی» در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به گرامیداشت روز ملی صادرات در 29 مهرماه، عضویت ایران در پیمان‌های بین‌المللی همچون شانگهای و بریکس را بسیار ضروری و مفید ارزیابی کرد و گفت: این مساله به لحاظ روانی در داخل کشور موجب ایجاد نشاط و امید برای فعالان اقتصادی می‌گردد و در خارج از کشور نیز ثابت می‌کند که ایران قصد همکاری و تعامل اقتصادی با تمام دنیا را دارد.

وی تاکید کرد: در پیوستن به موافقت‌نامه‌های بین‌المللی باید در نظر داشته باشیم که بدون پذیرش و پیوستن به FATF  هیچ‌گونه اتفاق جدی، مهم و موثری در معادلات اقتصادی کشور رخ نخواهد داد و پذیرش FATF لازمه اثرگذاری پیوستن به تمامی پیمان‌های اقتصادی است.

رئیس اتحادیه کارگزاران گمرکی خراسان، فقدان کالای با کیفیت و با قیمت مناسب صادراتی در داخل کشور را از جمله چالش‌های صادرکنندگان دانست و گفت: عدم همکاری بانک‌ها در تامین مالی صادرکننده، عدم شفافیت و ثبات در ارزش و تعرفه گمرکی کالاهای صادراتی و صدور بخشنامه‌ها و قوانین خلق‌الساعه از سوی سازمان‌های مرتبط با صادرات کالا از دیگر مشکلاتی است که صادرکنندگان این روزها با آن مواجه‌اند.

وی خواستار ایجاد شرایط منطقی و واقعی در بازگشت ارز حاصل از صادرات شد و تصریح کرد: صادرکنندگان با مشکلات جدی در بازگشت ارز حاصل از صادرات روبه‌رو هستند. در این حوزه صرفا گریبان صادرکننده بخش خصوصی گرفته می‌شود؛ این در حالی است که بیش از 80 درصد صادرات کشور مربوط به صادرات مواد نفتی پتروشیمی، فولاد و سیمان است.

قندچی، بالا بودن نرخ بازاریابی و حضور در بازارهای هدف صادراتی و همچنین عدم حمایت مادی و معنوی سفارتخانه‌های ایران از صادرکنندگان را از دیگر عواملی دانست که روند صادرات را برای فعالان این حوزه با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

 

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=14829

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.