• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل 3173 امروز 7
16
مدیر مرکز آموزش اتاق بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد:

لزوم ارتقای دانش فعالان اقتصادی، پیرامون ظرفیت‌های حاصل از موافقت‌نامه‌های تجاری

  • کد خبر : 14948
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
لزوم ارتقای دانش فعالان اقتصادی، پیرامون ظرفیت‌های حاصل از موافقت‌نامه‌های تجاری
مدیر مرکز آموزش اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: توافقات تجاری و ترجیحی ایران با سایر کشورهای جهان، فرصت‌هایی را در بخش تجارت خارجی ایجاد می‌کند که بهره‌گیری از آن‌ها مستلزم داشتن دانش کافی در این حوزه است و در همین راستا نیز اتاق مشهد، دوره‌های آموزش تخصصی این حوزه را با محور موافقت‌نامه‌های تجاری اوراسیا، تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ «پیام رشیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ما ، به برگزاری دو سمینار و یک کارگاه سه روزه آموزشی اشاره کرد که در همین راستا برنامه‌ریزی شده اند و توضیح داد: به منظور ارتقای دانش فعالان اقتصادی پیرامون توافقات تجاری و ترجیحی و ظرفیت‌هایی که حول آن‌ها وجود دارد؛ دو سمینار با عناوین « آشنایی با موافقت نامه‌های تجاری با کشورهای اوراسیا با محوریت کشور روسیه» و « آشنایی با مرکز تجارت بین الملل و ابزارهای تحلیل ITC» برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: در تکمله این مباحث نیز یک کارگاه آموزشی سه روزه با موضوع ابزارهای تحلیل بازار ITC (مرکز بین المللی تجارت  International Trade Center-) برگزار شد.

رشیدی با یادآوری محدودیت‌هایی که در مسیر فعالیت تجار و تولیدکنندگان ایرانی وجود دارد، توضیح داد: ارتقای دانش و آگاهی فعالان اقتصادی در خصوص موافقت‌نامه های تجاری و ترجیحی کشورمان با دیگر کشورهای جهان، فرصتی را فراهم می‌کند تا از ظرفیت‎هایی که شکل گرفته، تا حد امکان بهره برداری شود.

او اشاره‌ای به مخاطبان این دوره کرد و متذکر شد: بنگاه‌های اقتصادی که به تازگی پای در عرصه تجارت خارجی گذاشته اما فاقد تجربه کافی در این حوزه هستند، در کنار شرکت‌هایی که تجربه محدود در این عرصه دارند و حتی بنگاه‌هایی که حضور فعال در بازارهای جهانی داشته و صاحب تجربه بالا هستند، از مفاهیم و نکات آموزشی ارائه شده در این سمینارها و کارگاه‌های آموزشی، بهره جستند. این آموزش‌ها تداوم خواهد داشت و دوره‌های بعدی ابزارهای تحلیل بازار ITC نیز در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

مدیر مرکز آموزش اتاق بازرگانی خراسان رضوی به پیگیری‌های جدی برای امضای موافقنامه تجارت آزاد ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در آینده نزدیک اشاره کرد و اثرات این اقدام را مهم خواند و بیان نمود: طبیعتا این توافقنامه، یک دریچه تازه را برای مبادلات تجاری و اقتصادی کشورمان با این منطقه خواهد گشود که بهره‌گیری بخش خصوصی از ظرفیت‌های آن، مستلزم آشنایی و آگاهی‌اش نسبت به پاره‌ای رویه‌ها و الزامات قانونی است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین اولین گام ما در مرکز آموزش‌های اتاق بازرگانی مشهد فراهم‌سازی فرصت آشنایی با این موافقتنامه‌هاست، گام بعدی را هم با همکاری سازمان توسعه تجارت و اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برمی‌دارم، تا فعالان حوزه تجارت خارجی به محض اینکه این موافقت‌نامه اجرایی گردید، فرصت حضور موثر در کشورهای بازارهای اوراسیا را داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که علاقه‌مندان جهت کسب اطلاع و شرکت در دوره‌های بعدی که حول این موضوعات برگزار خواهند شد، چه اقداماتی باید انجام دهند؛ خاطر نشان کرد: علاقه مندان به شرکت در دوره های آینده مرکز آموزش اتاق مشهد در حوزه بازارهای صادراتی و توافق‌نامه‌های تجاری و ابزارهای تحلیل بازار ITC می‌توانند از طریق سایت مرکز آموزش، اطلاعات لازم را در این خصوص کسب نمایند.

 

لینک مرکز آموزش

***

لینک ثبت نام در دوره های آینده  ITC 

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=14948

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.