• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل 3072 امروز 2
3
در حاشیه برگزاری نمایشگاه کیش اینوکس۲۰۲۳ تشریح شد

نگرانی بخش خصوصی از آماده نبودن بسترهای سرمایه‌گذاری در اقتصاد دولتی

  • کد خبر : 15773
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
نگرانی بخش خصوصی از آماده نبودن بسترهای سرمایه‌گذاری در اقتصاد دولتی
رئیس اتاق بازرگانی مشهد در حاشیه نمایشگاه کیش‌اینوکس، از آماده نبودن بسترها برای جذب سرمایه در کشور سخن گفت. به اعتقاد او برای جذب سرمایه باید از منابع موجود به بهترین نحو استفاده کرد.

نمایشگاه بورس، بانک، بیمه، خصوصی‌سازی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور (کیش اینوکس) به طور رسمی کار خود را آغازکرد. از آنجا که جذب سرمایه‌ به سمت بخش‌های مولد به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی کشور مطرح است، اتاق ایران برای پنجمین سال متوالی در این نمایشگاه مشارکت کرد تا بستری برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان‌های کشور فراهم کند و از طرفی باتوجه به حضور روسای اتاق‌های مشترک ایران و عربستان، امارات و عراق، شرایطی را مهیا سازد تا علاقه‌مندان به این بازارها اطلاعات تجاری لازم را دریافت کنند.

نکته قابل توجه اینجاست که در حال حاضر موضوع سرمایه‌گذاری در ایران با چالش‌های عدیده‌ای مواجه است. رئیس اتاق مشهد با حضور در غرفه اتاق ایران در نمایشگاه کیش‌اینوکس ۲۰۲۳ درباره شرایط سرمایه‌گذاری در کشور به منابعی اشاره کرد که متاسفانه انگیزه‌ای برای حرکت به سمت تولید ندارند.

«محمدرضا توکلی‌زاده»، در گفت‌وگو با اتاق ایران آنلاین، با تاکید بر اینکه اقتصاد کنونی کشور به سرمایه‌گذاری جدید نیاز دارد، گفت: راهی جز این نداریم که برای پیشی گرفتن نرخ سرمایه‌گذاری از نرخ استهلاک برنامه‌ریزی کنیم و از این طریق کشور را از فرسودگی خارج کنیم.

او اظهار کرد: متاسفانه منابع موجود به درستی هزینه نمی‌شود و مدیریت درستی روی این منابع نیست.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=15773

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.