• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
کل 3125 امروز 0
2
رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تاکید کرد:

تبعات قطع گاز شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با بیش از 80 هزار اشتغال

  • کد خبر : 16514
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
تبعات قطع گاز شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با بیش از 80 هزار اشتغال
رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: قطع گاز در شهرک ها و نواحی صنعتی راحت‌تر انجام می شود، چراکه همه یک جا تجمیع شده اند و کنترل آنها به شکل راحت تری امکان پذیر است؛ اما قطع گاز این شهرک‌ها، با توجه به حجم سرمایه گذاری و بیش از 80هزار اشتغال و نقش این شهرک ها در توسعه استان و کشور و نیز، مصرف 3درصدی از کل مصرف گاز استان، تاثیر چندانی در ناترازی این انرژی در استان ندارد.
«علی اکبر لبافی» در گفت‌وگو با خراسان اظهار کرد: خلاف رویه هایی که در دنیا به خصوص کشورهای توسعه یافته وجود دارد و حتی خلاف قانون کشور خودمان، اقدام به قطع گاز صنایع می‌شود؛ این در حالیست که هیچ کجای دنیا در اولین اقدام، انرژی واحدهای مولد قطع نمی شود؛ واحدهایی که برای کشور اشتغال ایجاد می کند و برای آن ارز آوری دارد. در واقع، باید نهادها یا مجموعه هایی که کمترین نقش را در توسعه کشور دارند، در اولویت قطع انرژی قرار گیرند. اینکه قطع گاز خانگی صورت نمی گیرد، صحیح است؛ اما باید مصرف مردم در رده های مختلف انرژی قرار گیرد تا خود به خود منجر به کاهش مصرف از سوی آن ها شود.
رضایت آنی جایگزین مصلحت شده است
او با تاکید بر این که در کشور ما رضایت آنی مردم بر مصلحت مردم آنها ترجیح داده شده است، بیان کرد: برای مثال رضایت آنی در این است که مقداری یارانه پرداخت شود؛ در صورتی که مصلحت این است که این منابع تبدیل به کسب و کار شود و در مسیر توسعه قرار گیرد.
شرکت گاز خطاب به صنایع: برای تامین سوخت دوم اقدام کنید
رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در پاسخ به این سوال که آیا ابلاغی به صنایع درباره کمبود گاز شده است یا خیر؟ اظهار کرد: شرکت گاز به شورای گفت و گو نامه نوشت که به همه صنایع اعلام کنید که با توجه به ناترازی هایی که در تامین گاز وجود دارد از هم اکنون برای تامین سوخت دوم اقدام کنند و البته یک نکته مثبت که این بار وجود دارد، این است که وزارت نفت پذیرفته است قیمت سوخت دوم را بر اساس قیمت گاز طبیعی و نسبت به توان انرژی سوخت دوم تامین کند. البته متاسفانه  اغلب صنایع اصلا مشعل دوم ندارند، صنایع بزرگی مثل سیمان غرب و فولاد خراسان از این دسته اند که عملا در صورت تامین نشدن گاز تعطیل خواهند شد.
لبافی درخصوص مشکلات استفاده از مشعل دوم نیز افزود: بعضی صنایع برای استفاده از مشعل دوم با مشکلات زیست محیطی روبه رو هستند، به طوری که استفاده از سوخت دوم آلایندگی ایجاد و محیط زیست واحد را جریمه می کند، البته این موضوع برای پالایشگاه ها و نیروگاه ها که البته بیشتر دولتی هستند، حل شد؛ اما برای صنایع دیگر فعلا حل نشده باقی مانده است.

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=16514

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.