• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
کل 3150 امروز 5
2
اکونومیست معیار جدید برای رتبه‌بندی رفاه کشورها ارائه کرد

ثروتمندترین کشورها در ۲۰۲۳

  • کد خبر : 17920
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
ثروتمندترین کشورها در ۲۰۲۳
اکونومیست با در نظر گرفتن معیارهای جدید، ثروتمندترین کشورهای سال۲۰۲۳ را معرفی کرده است. این رتبه‌بندی قیمت‌های محلی و ساعت کار را نیز جزو معیارهای رتبه‌بندی در نظر گرفته است که با این معیار کشورهای غرب اروپا رتبه بهتری را نسبت به چین و آمریکا کسب می‌کنند.

Untitled-1 copy

مقایسه ثروت ملل مختلف پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. کشورهای پرجمعیت معمولا اقتصادهای بزرگی دارند؛ اما این به معنای درآمد سرانه بالا نیست. درآمد دلاری به ازای هر نفر، رایج‌ترین معیار برای طبقه‌بندی کشورها به ثروتمند و فقیر است. با این حال، این معیار تفاوت‌های بین‌المللی قیمت‌ها را در نظر نمی‌گیرد و همچنین به ساعات کار افراد برای کسب درآمدشان اشاره نمی‌کند.

برای ارائه تصویری جامع‌تر از ثروت ملل، مجله اکونومیست با استفاده از سه معیار درآمد دلاری به ازای هر نفر، درآمد تعدیل‌شده با توجه به قیمت‌های محلی (که با عنوان قدرت برابری خرید شناخته می‌شود) و درآمد به ازای هر ساعت کار، لیست ثروتمندترین کشورهای جهان در سال 2023 را ارائه کرده است. نتایج نشان می‌دهد که مسائل اقتصادی چقدر متغیر می‌تواند باشد؟ با اینکه تولید ناخالص داخلی اسمی آمریکا بیش از هر کشور دیگری در جهان است؛ اما درآمد سرانه آن جایگاه هفتم در جهان را در اختیار دارد. اگر این درآمد سرانه را با قیمت‌های محلی تعدیل کنیم، رتبه این کشور به مکان هشتم تنزل پیدا می‌کند.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=17920

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.