• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل 3053 امروز 0
2
چطور گردشگری سلامت، اقتصاد ترکیه را رونق داد؟

استانبول به پایتخت کاشت موی جهان تبدیل شد

  • کد خبر : 19820
  • ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
استانبول به پایتخت کاشت موی جهان تبدیل شد
ترکیه سال‌هاست که به عنوان یکی از مقاصد گردشگران شناخته می‌شود؛ اما حالا به نظر می‌رسد که در حال جذب گردشگران حوزه سلامت است!

پایین بودنِ هزینه برخی از جراحی‌های زیبایی نظیر کاشت مو در ترکیه باعث شده که علاقمندان به این نوع از جراحی‌ها، به عنوان گردشگر به ترکیه بروند.
مجله تایمز اخیرا در گزارشی به جاذبه ترکیه برای گردشگران سلامت پرداخته و تاکید کرده که استانبول در حال حاضر به پایتخت کاشت موی جهان تبدیل شده است.
یکی از خبرنگاران این نشریه به قصد کاشت مو به استانبول رفته و از تجربه خود در این سفر گردشگری گفته که تا حدودی دلایل توسعه ترکیه در این زمینه را نشان می‌دهد.
دلایل مختلفی دست به دست هم داده‌اند تا ترکیه به محلی مناسب برای علاقمندان به کاشت مو تبدیل شود، از یک‌سو، هزینه‌های کارگران بخش سلامت و همچنین هزینه اجاره محلی به عنوان دفتر کار نسبت به سایر نقاط جهان، ارزان‌تر است.
از طرف دیگر، برنامه‌هایی نظیر کاهش مالیات در این زمینه و همچنین استقبال گردشگران باعث شده که کارکنان در زمینه کاشت مو، کیفیت کار خود را افزایش دهند و تخصص بیشتری در این زمینه پیدا کنند. به این ترتیب، توانسته‌اند مشتریان بیشتری داشته باشند.
دولت با توجه به اینکه مسائلی نظیر کاشت مو، جراحی‌های پلاستیک، انجام امور مربوط به دندان و همچنین جراحی‌های چاقی و لاغری مورد توجه گردشگران قرار گرفته، تلاش کرده از مسیر کاهش مالیات، بستر را برای توسعه این بخش فراهم کند که ظاهرا اثربخش هم بوده است.
داده‌های آماری نشان می‌دهند که هزینه کاشت مو در آمریکا می‌تواند بیش از 20 هزار دلار باشد در حالی‌که در ترکیه می‌توان کاشت مو را حتی با 2 هزار دلار هم انجام داد. همین مسئله باعث شده که گردشگران به فکر سفر به ترکیه و انجام کاشت مو در این کشور بیفتند.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=19820

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.