• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل 3086 امروز 3
3
مدیر خدمات اعضا و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی خراسان رضوی تشریح کرد:

تسهیل‌گری در فرآیند صدور کارت‌های بازرگانی و عضویت

  • کد خبر : 22810
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
تسهیل‌گری در فرآیند صدور کارت‌های بازرگانی و عضویت
مدیر خدمات اعضا و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی خراسان رضوی، روند جدیدی که بنا به اطلاع رسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت و ابلاغیه اتاق ایران در صدور کارت‌های بازرگانی و عضویت ایجاد شده را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ «علی خیاط» در همین رابطه به خبرنگار ما توضیح داد: پروژه جداسازی کارت بازرگانی و کارت عضویت در سال 1401 به صورت آزمایشی در اتاق بازرگانی خراسان رضوی کلید خورد.

وی افزود: در ادامه و با پیگیری معاونت کسب و کار و فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران، این فرآیند در بهمن ماه امسال وارد فاز جدیدی شد که ماحصل آن کوتاه‌سازی و تسهیل رویه‌های موجود و همچنین حذف اقدامات زاید خواهد بود.

وی در خصوص رویه‌ جدیدی که برای صدور کارت‎های بازرگانی و عضویت اعمال می‌شود، چنین توضیح داد: براساس تصمیمات ابلاغی، مقرر است تا هیچگونه توقفی در روند درخواست کارت بازرگانی ایجاد نشود و با توجه به اخذ استعلامات لازم در سامانه جامع تجارت، بحث دریافت مجدد مدارک و اسناد از متقاضی منتفی شود. همچنین در راستای تسهیل امور، بعد از اتمام فرآیند اخذ کارت بازرگانی، کارت عضویت به صورت خودکار و براساس استعلامات اخذ شده برای متقاضی صادر خواهد شد.

خیاط تاکید کرد: با توجه به اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص عدم نیاز به ارائه فیزیکی کارت بازرگانی به سازمان ها و ارگان ها و همچنین محیا شدن امکان استعلام برخط آن برای دستگاه‌های خدمت‌گذار، بحث درخواست چاپ کارت بازرگانی نیز منوط به درخواست اعضای محترم بوده و از طریق سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند صورت خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=22810

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.