• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
کل 3120 امروز 1
4
در دیدار هیات رئیسه کمیسیون مدیریت واردات اتاق مشهد با رئیس بازرگانی داخلی اداره کل صمت استان تاکید شد؛

لزوم توجه به رفع مسائل پیش روی واردکنندگان در راستای رفع نیاز داخلی

  • کد خبر : 23488
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
لزوم توجه به رفع مسائل پیش روی واردکنندگان در راستای رفع نیاز داخلی
در نشست هیات رئیسه کمیسیون مدیریت واردات و بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی خراسان رضوی با رئیس بازرگانی داخلی اداره کل صمت استان، بر ضرورت توجه به رفع مسائل پیش روی واردکنندگان در راستای رفع نیاز مصرف‌کنندگان داخلی تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد، «سعید بامشکی»، رئیس این کمیسیون با اشاره به شکل‌گیری این بازوی تخصصی اتاق مشهد در دوره دهم هیات نمایندگان، گفت: بر آن شدیم تا در حوزه بازرگانی داخلی طی تعامل با سازمان‌های ذیربط این حوزه، به شناسایی نیازهای حوزه واردات و بازار داخل بپردازیم و در کنار آن، مسائل و چالش‌های پیش روی واردکنندگان را بررسی و معرفی نماییم تا با هم‌افزایی بین بخش خصوصی و دولتی در راستای ارائه راهکار برای رفع موانع موجود در این عرصه گام برداریم.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی خراسان رضوی از پتانسیل مطلوبی در حوزه آموزش و برگزاری همایش برخوردار است و از این فرصت می‌توان به بهترین نحو در جهت بهبود حوزه بازرگانی داخلی بهره برد.

«اخوان»، رئیس بازرگانی داخلی اداره کل صمت خراسان رضوی نیز تاکید کرد: حوزه بازرگانی داخلی نقش موثری در تولید ناخالص داخلی کشور دارد؛ اما این بخش تاکنون مغفول مانده است و توجه کافی به آن نشده است.

وی ضمن ارائه تحلیلی از آخرین وضعیت بازار، به نقش مدیریت واردات در تنظیم بازار داخلی اشاره کرد و افزود: بر همین اساس، افزایش و ارتقاء بستر مناسب و ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای ارتباط موثر کمی و کیفی بیشتر بین اتاق اصناف و اتاق بازرگانی استان، یکی از اهداف در دستور کار اداره کل صمت است.

گفتنی است در این نشست، بر لزوم تحلیل‌های کارشناسی از وضعیت بازار و نیازهای حوزه واردات و همچنین، ضرورت آموزش‌های مستمر تاکید شد و از ضرورت تدوین اولویت‌بندی‌های بازار در دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت سخن گفته شد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=23488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.