• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل 3092 امروز 0
3
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد مطرح کرد:

اهمیت بهبود زیرساخت‌های انرژی بخش تولید، در تحقق شعار سال

  • کد خبر : 25147
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
اهمیت بهبود زیرساخت‌های انرژی بخش تولید، در تحقق شعار سال
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم» مستلزم بسترسازی برای فعالیت‌های تولیدی، به ویژه زیرساخت‌ها در حوزه انرژی است؛ اما سوال اینجاست که طی یک دهه اخیر چه میزان سرمایه‌گذاری در بخش انرژی صورت گرفته است و آیا میزان سرمایه‌گذاری قابل قبول بوده است؟

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «غلامرضا نازپرور» در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: شواهد حاکی از آن است که بخش تولید آسیب‌های جبران ناپذیری را در خصوص ناترازی انرژی متحمل شده و ضروری است، تدبیری اساسی برای حل این مساله اندیشیده شود تا شاهد تحقق جهش تولید باشیم.

وی تصریح کرد: رهبر معظم طی یک دهه اخیر در نامگذاری سال‌ها از عناوین اقتصادی استفاده نموده‌اند و تاکید ایشان همواره بر رشد و رونق تولید بوده است؛ اما متاسفانه در عرصه عمل، آن‌گونه که باید اقدامی در جهت رشد تولید صورت نگرفته و اندک رشد اقتصادی نیز مرهون تلاش بخش خصوصی بوده است.

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: متاسفانه تاکنون و در اکثر مواقع، برای حل مشکلات بخش تولید، راهکارهای مقطعی از سوی سیاست‌گذاران درنظر گرفته شده است و از طرفی، آمارهای ارائه شده در خصوص درآمدهای حاصله از رشد تولید و صادرات، همواره با احتساب فروش نفت بوده است.

نازپرور با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما قوانین و بخشنامه‌های ضد و نقیض و خلق‌الساعه‌ای تدوین و تصویب می‌شود که این مساله سرمایه‌گذاری را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، اظهار کرد: مشارکت مردم در حوزه اقتصادی می‌تواند در حوزه سرمایه‌گذاری تبلور پیدا کند و سرمایه‌گذار در صورت توجیه اقتصادی و امنیت اقتصادی برای ورود به این حوزه رغبت می‌کند.

او ضمن ابراز نگرانی از رشد قارچ گونه بانک‌ها با عناوین مختلف و اثر این مسئله بر اقتصاد کشور یادآور شد: تاسیس بانک ها با شعب و عناوین مختلف در هیچ کشوری مصداق ندارد، روی آوردن نظام بانکی به بنگاه داری یکی از چالش هایی است که باید برای آن راه حلی اندیشید. نظام بانکی باید تسهیلاتی متناسب به حوزه تولید ارائه کند و اگر قرار است مشارکتی از جانب سرمایه گذار باشد، باید تسهیلات بانکی با سود معقول ارائه گردد تا پروژه بازدهی لازم را داشته باشد.

نازپرور با بیان اینکه بحث مشارکت مردم در پیاده‌سازی شعار سال مستلزم بسترسازی برای جذب سرمایه و نظرخواهی از بخش خصوصی است، تصریح کرد: از آن جا که اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی به طور مستقیم درگیر مشکلات این بخش می‌باشد، ضروری است سیاست‌گذاران در عرصه تصمیم گیری از نظرات این نهاد تشکلی بهره بگیرند. در غیر این صورت همواره باید شاهد آزمون و خطا در حوزه اقتصاد باشیم.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=25147

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.