• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل 3089 امروز 2
2
نایب رئیس اتاق خراسان رضوی:

ضرورت توجه به دغدغه فعالان اقتصادی درباره تعطیلات پایان هفته

  • کد خبر : 25673
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
ضرورت توجه به دغدغه فعالان اقتصادی درباره تعطیلات پایان هفته
نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: در سالی که با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده، ضروری است نهادهای تصمیم‌گیر و سیاست‌گذاران در هنگام اخذ تصمیمات موثر بر بخش تولید و اقتصاد، از نظرات و مشورت‌های بخش خصوصی به عنوان فعالان مردمی جبهه اقتصاد استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «احمد اثنی عشری» در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: روزهای شنبه و یکشنبه در اکثر کشورها به عنوان تعطیلات رسمی در تقویم آنان ثبت شده و اگر تعطیلات پایان هفته در ایران به روزهای جمعه و پنجشنبه ختم شود، مراودات بخش خصوصی در مبحث بازرگانی و بین‌المللی بسیار دشوار خواهد شد.

اثنی عشری یادآور شد: نکته قابل توجه آن است که اگر وزارت خارجه که وظیفه تبادل اطلاعات و مراودات با دنیا را دارد، چهار روز در هفته از این مراودات محروم باشد، چه تبعاتی دامن‌گیر اقتصاد خواهد شد؟ در هنگام اخذ تصمیماتی این چنین، بایستی به تمامی جنبه‌های مهم و آثار این تصمیمات توجه شود.

وی اظهار کرد: بخش خصوصی خاصه اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان این بخش از طریق جراید و روزنامه‌ها و ارتباط با مقامات و نمایندگان، تلاش می‌کند تا تبعات این تصمیم را به گوش مسئولان برساند؛ چرا که اخذ این گونه تصمیمات به زیان اقتصاد کشور خواهد بود. ضروری است در تعیین دومین روز تعطیلات پایان هفته در تقویم ایران، به روز شنبه به جای پنجشنبه توجه شود. بخش خصوصی نیز در این زمینه به امضای کارزاری برای مطالبه این موضوع پرداخته است که اعضای هیات نمایندگان اتاق خراسان رضوی نیز از امضاکنندگان این کارزار هستند.

اثنی عشری خاطرنشان کرد: در حال حاضر به نظر می‌رسد نظر مردم و بخش خصوصی اقتصاد در این زمینه مدنظر قرار نگرفته است. بخش خصوصی انتظار دارد نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس خواسته ملت در این رابطه عمل  کنند.

وی تاکید کرد: کشورهایی که دارای دو روز تعطیلات رسمی پایان هفته هستند و حتی در حال حرکت به سمت و سوی تعطیلات سه روزه هستند، دارای اتوماسیون قدرتمندی در روند فعالیت‌های اداری خود می‌باشند؛ لذا ضروری است این امر در کشور ما نیز تقویت شود تا بهره‌وری بیشتر نیروی انسانی و تسریع در انجام امور اداری را شاهد باشیم. در وضعیت کنونی به نظر می‌رسد اتخاذ سیاست افزایش تعطیلات به دو روز در هفته در کشور ما در تضاد با نامگذاری سال تحت عنوان «جهش تولید» است؛ چرا که شرایط کشور ما در خصوص بهره‌وری بالای نیروی انسانی مانند سایر کشورها نیست. لذا باید در اجرای چنین قانونی، تمامی جوانب امر سنجیده شود در غیر این صورت، آسیب‌های جبران ناپذیری به حوزه تولید وارد می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=25673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.