• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
کل 3166 امروز 6
2
بر اساس داده های صندوق بین المللی پول

سریع ترین بازارهای نوظهور در حال رشد جهان کدام‌اند؟

  • کد خبر : 26619
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۰۳
سریع ترین بازارهای نوظهور در حال رشد جهان کدام‌اند؟
براساس تحلیل‌های انجام‌گرفته روی داده‌های چشم‌انداز اقتصاد جهانی ۲۰۲۴ صندوق بین‌المللی پول، پیش‌بینی می‌شود که بسیاری از کشورهای کوچک‌تر جهان به دلیل داشتن ذخایر غنی منابع طبیعی و سایر عوامل، شاهد رشد ۲ برابری میانگین جهانی اقتصاد خود در ۵ سال آینده باشند. بااین‌حال، افزایش سطح بدهی خطراتی را برای فعالیت مای اقتصادی آینده ایجاد می‌کند.

نمودار پیش رو، بازارهای نوظهور را با سریع‌ترین رشد پیش‌بینی‌شده تا سال ۲۰۲۹ براساس داده مای چشم‌انداز اقتصاد جهانی ۲۰۲۴ صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد.

۱۰ بازار برتر در حال ظهور

پیش‌بینی می‌شود که گویان به‌عنوان سومین کشور کوچک آمریکای جنوبی ازنظر مساحت، از هم‌اکنون تا سال ۲۰۲۹ سریع‌ترین اقتصاد در حال رشد جهان باشد. این مقام به لطف کشف قابل‌توجه ذخایر نفتی در سال ۲۰۱۵ توسط اکسون موبیل به این کشور اعطاشده است زیرا کشف این منابع توانسته طی ۵ سال گذشته رشد اقتصادی این کشور را ۴ برابر کند.

پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۸، این کشور با ۸۰۰ هزار نفر جمعیت، بالاترین تولید سرانه نفت خام جهان را داشته باشد و برای اولین بار از کویت پیشی بگیرد. منابع جدید کشف‌شده در گویان حجم ذخایر نفتی این کشور را به ۱۱ .هزار میلیارد بشکه رساند. پیش‌بینی‌شده است تولید نفت این کشور تا سال ۲۰۲۷ از ۶۴۵ .هزار بشکه در روز به ۱٫۲ میلیون بشکه در روز برسد. به‌جز گویان، تمامی اقتصادهای نوظهور درحال رشد سریع در آفریقا یا آسیا واقع‌شده‌اند.

بنگلادش که ۸۵ درصد صادرات آن تحت سلطه صنعت نساجی است، پیش‌بینی می‌شود که بیشترین رشد را در آسیا داشته باشد. درواقع، طی ۳۰ سال گذشته، این کشور ۱۷۰ میلیون نفری حتی یک سال رشد منفی را تجربه نکرده است.

هند در این دسته‌بندی در رتبه هشتم قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۹ به نرخ رشد ترکیبی سالیانه ۶٫۵ درصد در تولید ناخالص داخلی واقعی دست یابد. پیش‌بینی می‌شود که این رشد توسط روند افزایش جمعیت، سرمایه‌گذاری عمومی و تقاضای مصرف‌کننده قوی تقویت شود.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=26619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.