• امروز : شنبه - 9 تیر - 1403
  • برابر با : Saturday - 29 June - 2024
کل 3377 امروز 6
7
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی خراسان رضوی تأکید کرد:

دو خواسته مهم فعالان اقتصادی از دولت آینده در حوزه مالی

  • کد خبر : 29795
  • ۰۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
دو خواسته مهم فعالان اقتصادی از دولت آینده در حوزه مالی
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: اعتمادسازی داخلی و بین‌المللی جهت جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و اصلاح سیاست‌های پولی و بانکی به منظور رفع چالش‌های تأمین مالی واحدهای تولیدی دو خواسته مهم مالی فعالان اقتصادی از دولت آینده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «فرهاد سحرخیز» در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: اقتصاد ایران این روزها به واسطه سال‌ها تحریم‌های بین‌الملی و عدم مدیریت کارآمد داخلی، با گره‌هایی پیچیده و چندلایه‌ رو‌به‌رو است که در مسیر فعالیت‌ بخش خصوصی موانعی جدی ایجاد کرده است. از این رو از دولت آینده انتظار می‌رود با نگاهی چندجانبه و ضمن تعامل با فعالان اقتصادی به رفع مسائل و مشکلات مبتلابه اقتصاد ایران اقدام کند.

وی سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را رکنی اساسی در توسعه اقتصادی کشور برشمرد و افزود: از این رو، لازم است دولت چهاردهم با استفاده از نظرات نخبگان اقتصادی، به اجرای مکانیزم‌هایی اصولی و کارشناسی‌شده برای بازگرداندن اعتماد از دست رفته مردم و سرمایه‌گذاران داخلی به بورس و بازار سرمایه کشور اقدام کند، تا بتوان در راستای رونق تولید با مشارکت مردم گام برداشت.

سحرخیز ادامه داد: همچنین لازم است بستر مناسب جهت جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای بازسازی و توسعه زیرساخت‌های اقتصاد کشور مهیا شود. از جمله سرمایه‌گذاری خارجی در بخش انرژی کشور می‌تواند به رفع ناترازی برق و گاز، که این روزها به مانعی مهم برای واحدهای صنعتی و تولیدی بدل شده، سرعت بخشد.

وی با بیان اینکه این‌روزها چالش‌های تأمین مالی یکی دیگر از دغدغه‌های فعالان اقتصادی است، تصریح کرد: لذا از دولت آینده انتظار می‌رود سیاست‌های پولی و بانکی را برای رفع مشکلات تأمین مالی واحدهای تولیدی و صنعتی و رونق بخشی تولید اصلاح کند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی خراسان رضوی اضافه کرد: در این راستا لازم است اعمال همزمان سیاست انقباضی در اعطای تسهیلات بانکی و اجرای سیستم اعتبارسنجی بانکی برای تمدید و اعطای وام، که به مانعی جدی برای کسب‌وکارها تبدیل شده، متوقف گردد.

لینک کوتاه : https://news.mccima.com/?p=29795

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.